مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان:

«سواد آبی »جامعه باید براساس شرایط محیطی ارتقا یابد

مدیر روابط عمومی سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ۸ اولویت پژوهشی برای ارتقا سواد آبی مردم گفت: پژوهش در فعالیت‌های روابط عمومی به عنوان یک اصل اساسی و کلیدی تلقی می‌شود.
کد خبر: ۱۱۹۸۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۱:۱۴ 30 March 2025

مهدی عظیمی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در اهواز با اشاره به همکاری مردمی برای بهبود مصرف آب اظهار داشت: مردم نقش اساسی در مسأله مصرف بهینه آب دارند و در این عرصه نیاز به فرهنگ‌سازی و صحبت کردن با مردم داریم .

وی نیازمند «نهضت سواد آبی» افزود: مردم باید از وضعیت آب ، بخشهای پرمصرف و سایر وجوه مرتبط با حوزه منابع آبی آشنا بشوند و این نگاه و نگرش می‌تواند یک محل پرش برای فرهنگ سازی در این حوزه باشد.

مدیر سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه این مسأله و دغدغه نیازمند پژوهش و ایجاد پشتوانه های نظری ‌و فکری است گفت: برای همراه سازی فرهنگی مردم در حوزه مصرف آب نیاز به نگاه جامعه شناسی و مردم شناسی داریم و برای همین در روابط عمومی دنبال پژوهشی کردن فعالیتها هستیم.

عظیمی فر با اشاره به انجام گفت: روابط عمومی سازمان برای هر سال متناسب با نیازهای اجتماعی و مبتنی بر شرایط محیطی سرفصل و پژوهشهای را تدوین میکند که در سال گذشته ۸ پژوهش و گزارش مطالعاتی با محوریت سنجش ذینفعان و آسیب‌شناسی نقاط بحرانی صورت گرفت.

این کارشناس حوزه آب بیان داشت: در بخش ارتقا سواد آبی ، دو کتاب با استفاده از نگاه کارشناسان مرتبط با آب مجازی و آب زیرزمینی تدوین شد.

عظیمی‌فر تأکید کرد که پژوهش در فعالیت‌های روابط عمومی به عنوان یک اصل اساسی و کلیدی تلقی می‌شود. بر اساس دیدگاه صاحب‌نظران، روابط عمومی فرآیندی چهار مرحله‌ای است که با تحقیق آغاز و با ارزیابی نتایج به پایان می‌رسد. 

وی افزود: سنجش افکار عمومی به عنوان حلقه اتصال میان مدیریت و مخاطبان سازمان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شناخت دقیق از افکار عمومی و نیازهای ذینفعان، نقش مؤثری در پیش‌بینی رویدادها و جلوگیری از بروز بحران‌های درون و برون‌سازمانی دارد. 

مدیر سازمان آب و برق خوزستان گفت: پژوهشهای که در حوزه آب و برق صورت گرفته همگی با بهره‌گیری از تکنیک‌های رایج در علوم رفتاری، علوم اجتماعی، روان‌شناسی و علوم سیاسی انجام شده است.

وی با اشاره به مبانی دقیق علمی افکار سنجی ها و پژوهش ها گفت: ابزارهایی مانند آمار و مدیریت نیز در چارچوب این تحقیقات به کار گرفته شده‌اند. هدف اصلی این سنجش‌ها، که بخشی از آن‌ها به صورت میدانی صورت گرفته، بررسی ذهنیت‌ها، گرایش‌ها و جهت‌گیری‌های افکار عمومی و ذینفعان جامعه عنوان شده است. 

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار