استاندار خوزستان گفت: مسوولان شرکت‌ها و صنایع مستقر در خوزستان نیروی کار مورد نیاز خود را از افراد بومی تامین کنند تا نرخ بیکاری در این استان کاهش یابد.
کد خبر: ۹۹۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶ 03 October 2021

 استاندار خوزستان گفت: مسوولان شرکت‌ها و صنایع مستقر در خوزستان نیروی کار مورد نیاز خود را از افراد بومی تامین کنند تا نرخ بیکاری در این استان کاهش یابد.

صادق خلیلیان در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: ظرفیت بزرگی در بخش صنعت، شهرک ها و نواحی صنعتی در خوزستان وجود دارد، و تلاش داریم تا با فعال کردن واحدهای نیمه فعال و یا راکد نرخ بیکاری را در استان کاهش دهیم.

وی گفت: خوزستان ظرفیت های خوبی در بخش های تولیدی و صنعتی دارد و از شرکت ها و صنایع استان درخواست کرده‌ایم که ازنیروهای بومی استفاده کنند؛ تعدادی از شرکت‌های تولیدی استان این اقدام را انجام دادند که باید مورد تشویق قرار گیرند تا این روند در استان ادامه یابد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این کار باعث می‌شود تا نرخ بیکاری به خوبی در خوزستان کاهش یابد، ادامه داد: باید این همکاری از سوی شرکت‌های تولیدی و صنعتی مداوم و مستمر باشد.

خلیلیان با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی در خوزستان افزود: در توسعه زیرساخت‌های نواحی و شهرک‌های صنعتی خوزستان با مشکلاتی روبه رو هستیم؛وضعیت این شهرک ها بررسی، و تصمیماتی در این خصوص گرفته شده است.

وی گفت: برخی واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان با مشکل تامین آب روبه رو هستند که در این زمینه تقسیم کار صورت گرفته تا این مشکلات برطرف شود. از دیگر مشکلات شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود تعارضات ملکی و مشکلات اسنادی با منابع طبیعی است که برای حل این مشکل و صدور هر چه زودتر سند برای این واحدها با دستگاه‌های مربوطه صحبت و بررسی شده تا هر چه زودتر نسبت به صدور سند این واحدها اقدام کنند.

رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت خوزستان نیز گفت: یکی از ملزومات توسعه صنعتی خوزستان وجود ساختارهای مناسب و زیرساخت‌های لازم است که باید برای آن برنامه ریزی کنیم.

امیر حسین نظری افزود: مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی خوزستان مورد بررسی قرار گرفت و تمام شهرک هایی که دچار مشکل آب و برق و گاز بودند و نیز مشکلات اسنادی داشتند توسط استانداری بررسی شدند.

وی ادامه داد:در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان مصوبات خوبی برای دستگاه‌های مربوطه مصوب شده تا مشکلات شهرک های صنعتی را پیگیری و حل کنند؛ استاندار خوزستان به دستگاه های مربوطه یک هفته فرصت داده تا مشکلات نواحی و شهرک های صنعتی استان را برطرف کنند.

نرخ بیکاری خوزستان ۱۴ درصد است که از میانگین نرخ بیکاری کشور بالاتر است. استاندار خوزستان نخستین اولویت کاری خود را در استان کاهش نرخ بیکاری بیان کرده است.

در خوزستان ۷۳ ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار