وبینار تخصصی دفاع مقدس از نگاه دیگر با تدریس حجت‌الاسلام بهداروند محقق، استاد حوزه و دانشگاه ویژه کارکنان فولاد خوزستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۶۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ 27 September 2021

وبینار تخصصی دفاع مقدس از نگاه دیگر با تدریس حجت‌الاسلام بهداروند محقق، استاد حوزه و دانشگاه ویژه کارکنان فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار روابط‌عمومی، وبینار تخصصی دفاع مقدس از نگاه دیگر، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، چهارم مهرماه با استقبال کارکنان شرکت فولاد خوزستان و با همکاری واحد آموزش و توسعه منابع انسانی و ستاد اقامه نماز برگزار شد.
حجت‌الاسلام بهداروند جنگ را مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی در میان جهانیان دانست و افزود: جنگ هشت ساله به دلیل ماهیت مردمی آن، فرماندهانی از دل مردم پروراند که تا قبل از شروع تجاوز صدام به ایران، در هیچ آکادمی نظامی آموزش ندیده بودند. جنگ پای آنان را به جبهه باز کرد و از آنها فرماندهان بزرگی آفرید. جنگ پر از ناگفته‌هاست. بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی ایران از هشت سال دفاع مقدس به عقب راندن دشمن بعثی بود. دشمنی که آمده بود، به پشتوانه ده ها دولت دیگر ایران را فتح کند. اما این‌خیال باطل هیچ‌گاه محقق نشد و ما نه تنها دشمن بعثی را به عقب راندیم بلکه به جهانیان ثابت کردیم در حفظ تمامیت ارضی از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم.
دکتر بهداروند در ادامه گفت: توسل مجاهدان به ائمه‌المعصومین (ع) در طول جنگ همیشگی بود. عملیات های مختلف با نام مبارک ائمه‌ مزین می‌شد. به راستی هشت سال دفاع مقدس تکرار گوشه‌ای از تاریخ کربلا بود. ایران هیچ‌گاه به دنبال جنگ‌افروزی نبوده و نیست. اما شرایط آن زمان به گونه‌ای بود که اگر برای دفاع کاری نمی‌کردیم، بیم آن می‌رفت که دشمن به اهدافش دست پیدا کند.
استاد حوزه و دانشگاه از رافت اسلامی ایرانیان در برخورد با اُسرای جنگ سخن گفت و افزود: در عملیات‌های مختلف و به واسطه‌ی شرایط، نیروهای دو طرف اسیر می‌شدند. سربازانی که به دست رزمندگان کشور اسیر می‌شدند با عزت و احترام به عقب گسیل داده شده و با رافت و مهربانی با آن ها رفتار می‌شد، به گونه‌ای که برخی از سربازان و درجه‌داران با دیدن چنین رفتاری از جنگ با ایران ابراز پشیمانی می‌کردند. اما شرایط برای اُسرای ایرانی کاملا متفاوت بود و متاسفانه بر خلاف تعهدات جهانی، برخورد با اُسرای ایرانی به شکل غیر انسانی و همراه با بدترین شکنجه‌ها بود.
وی در پایان، پیاده‌روی اربعین حسینی را نقطه مشترک مسلمانان ایران و عراق دانست و اظهار داشت: با سقوط صدام و حزب بعث و بر روی کار آمدن دولت اسلامی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی با شکوه تمام از سر گرفته شد. دلدادگان حسینی پس از سالیان انتظار، با پای پیاده دل در راه حسین (ع) گذاشتند و در اجتماع میلیونی، پیوند دو کشور بزرگ شیعه را به رخ جهانیان کشاندند.
در پایان از سوی شرکت‌کنندگان در وبینار، سوالاتی پیرامون مسائل مختلف هشت سال دفاع مقدس مطرح شد که با پاسخ از سوی حجت‌الاسلام بهداروند همراه شد.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، حجت‌الاسلام دکتر محمد مهدی بهداروند متولد ۱۳۴۲ در اندیمشک، نویسنده و راوی دفاع مقدس و برگزیده هفتمین دوره جایزه ادبی «جلال آل‌احمد» است.

برچسب ها: فولاد خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار