مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: پایگاه واکسیناسیون ویژه هنرمندان در هفته دفاع مقدس در اهواز راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 22 September 2021

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: پایگاه واکسیناسیون ویژه هنرمندان در هفته دفاع مقدس در اهواز راه‌اندازی می‌شود.

محمد جوروند در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی و رونمایی از پوستر چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه حسینی دراین اداره کل بیان کرد: پایگاه واکسیناسیون هنرمندان با هدف تسهیل واکسیناسیون هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر رسانه در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در هفته دفاع مقدس فعالیت خود را آغار می کند و پیش بینی می شود این پایگاه تا ساعت ۲۲ به ارایه خدمات واکسیناسیون بپردازد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین سوگواره ملی تئاتر میدانی و تعزیه اربعین حسینی به عنوان شاخص ترین برنامه هفته دفاع مقدس در مناطق مختلف اهوازگفت:سیزدهمین همایش تعزیه و آیین های نمایشی محرم به صورت مجازی ، برگزاری نمایشگاه عکس دفاع مقدس ،مسابقه خوشنویسی قرآن کریم ،نمایشگاه طراحی و نقاشی با موضوع اربعین و دفاع مقدس ،سوگواره عکس عاشورا، نمایشگاه خوشنویسی عاشورا و سوگواره تعزیه عاشوراییان دزفول از دیگر برنامه هایی هستند که در حوزه دفاع مقدس و اربعین حسینی در این ایام برگزار خواهند شد.

وی افزود: تجلیل و تقدیر از هنرمندان پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس و خانواده های شهدای هنرمند، برگزاری مسابقه و نمایشگاه خوشنویسی با محوریت جملاتی از وصیت نامه شهدا، کارگاه هنرهای تجسمی،دیدار با خانواده های شهدای هنرمند نیز شامل برنامه های هفته دفاع مقدس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به غبار روبی گلزار شهداء در تمامی شهرستان ‌های استان خوزستان با حضور هنرمندان و رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: راه اندازی موکب هنری با حضور هنرمندان هنرهای نمایشی ، نقاشی، موسیقی ،خوشنویسی و عکاسی و طراحان مد و لباس استان نیز از جمله برنامه های این هفته است.

وی افزود: نگاهی به جایگاه خبرنگاران در پاسداشت هشت سال دفاع مقدس در قالب گزارش خبری ، مصاحبه و عکس خبری از برنامه های معاونت فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل است که مهلت ارسال این آثار تا ۳۰ مهر امسال است.

جوروند با بیان این که همایش شعر از گلوگاه سرخ با همکاری اداره کل حفظ بنیاد ارزش های دفاع مقدس چهارشنبه ۳۱ شهریور جاری ساعت ۱۹ در محل شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی اهوازبرگزار می شود گفت: همایش شعردر حوزه دفاع مقدس با عنوان پلاک های گمشده شهرستان رامشیر نیز در تاریخ چهارم مهر برگزارخواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با تشریح برنامه های پایگاه بسیج به مناسبت هفته دفاع مقدس بیان کرد: برگزاری شب شعر با حضور شاعران برجسته استان با محوریت دفاع مقدس به صورت مجازی،ارایه خدمات مختلف در قالب میز خدمت در مناطق کم برخورداربا همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد و موسسات قرآنی، تهیه تیزرهای مناسبتی و کلیپ های تخصصی با موضوع دفاع مقدس و کرونا به منظورآموزش عمومی و تشویق مردم به واکسیناسیون شامل این برنامه ها می شود.

وی افزود: اجرای برنامه نذر خون با حضور جمعی از هنرمندان و بسیجیان پایگاه اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان و برگزاری برنامه های متنوع دیگر از جمله برنامه هایی است که در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.

وی گفت: در اجرای این برنامه ها شهرداری اهواز، بنیاد حفظ آثار و نشر دفاع مقدس ، سپاه و بسیج استان همکاری و مشارکت دارند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت های این اداره کل به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و هفته دفاع مقدس افزود: برپایی موکب هنری هنرمندان با محوریت عکس و مد و لباس، طراحی لباس های تولید شده توسط هنرمندان ، همچنین برپایی گارگاه و نمایشگاهی از هنرمندان هنرهای تجسمی و خوشنویسی در اهواز از جمله برنامه‌ها به این مناسبت است.

ناصر چنانی با اشاره به رویدادهای دیگر پس از پایان ماه صفربیان کرد: برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان خوزستان که طبق تقویم جشنواره آثار هنرمندان در حال دریافت است از جمله این رویدادهاست که جزییات برگزاری آن در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: رویداد دیگری که می تواند امید و شادی را در سطح جامعه ایجاد کند موضوع رپرتوار تئاتر صحنه ای با عنوان خوزستان جان است.همچنین هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عربی در آبان امسال، بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ در شهرستان اندیمشک و نیز جشنواره تئاتر کودک و نوجوان که برای نخستین بار در سطح ملی در دزفول برگزار می شود.

۳۱ شهریور به عنوان آغاز جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم بعث عراق علیه ایران و نخستین روز از هفته دفاع مقدس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار