نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: درحال حاضر یکی از موانع پیش پای تولید پوشاک در کشور اخذ مالیات بر ارزش افزوده است، به این شکل که از پوشاک خارجی تنها یک بار مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود، اما از پوشاک تولید داخل ما شاهد اخذ مالیات بر ارزش افزوده در چند مرحله هستیم.
کد خبر: ۹۹۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵ 21 September 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تمجید استفاده از مارک‌ها و لباس‌های ورزشی ایرانی در المپیک توکیو توسط ورزشکاران کشورهای مختلف که توفیقاتی که در این زمینه حاصل شده گفت:‌ ما در تولید پوشاک مزیت نسبی داریم و باید برای توفیق بیشتر در این حوزه موانع از سر راه این بخش برداشته شود.

وی افزود: در حال حاضر یکی از موانع پیش پای تولید پوشاک در کشور اخذ مالیات بر ارزش افزوده است، به این شکل که از پوشاک خارجی تنها یک بار مالیات بر ارزش افزوده اخذ می‌شود، اما از پوشاک تولید داخل ما شاهد اخذ مالیات بر ارزش افزوده در چند مرحله هستیم.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت: حدود 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده در مجموع مراحل مختلف اعم از تولید نخ، تولید پارچه، تولید لباس و... در داخل اخذ می‌شود که این مسأله هزینه تولید پوشاک در کشور را بالا می‌برد.

قادری خاطرنشان کرد: امروز بنگلادش برنامه‌ریزی خوبی در حوزه تولید پوشاک داشته و تولید پوشاک در این کشور به یک مزیت نسبی تبدیل شده و اشتغالزایی و درآمدزایی خوبی برای بنگلادش به همراه داشته است.

وی افزود: ما نیز با رفع موانع در این حوزه و سرمایه‌گذاری و حمایت بیشتر از تولیدکنندگان در حوزه پوشاک می‌توانیم ضمن درآمدزایی، اشتغال بیشتری را در این زمینه ایجاد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس اظهار داشت: در حوزه تولید پوشاک ورزشی نیز وضع به همین ترتیب است و ما می‌توانیم ضمن کسب درآمد در حوزه بین المللی نیز با مطرح کردن برندهای ایرانی اعتبار قابل توجهی در این زمینه به دست آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار