رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:موکب داران اربعین این استان تنها از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و هیج برنامه ای برای سفر آنان از طریق مرزهای زمینی تنظیم نشده است.
کد خبر: ۹۹۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶ 15 September 2021

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت:موکب داران اربعین این استان تنها از طریق هوایی به عتبات عالیات مشرف می‌شوند و هیج برنامه ای برای سفر آنان از طریق مرزهای زمینی تنظیم نشده است.

حجت الاسلام سیدمحمود موسوی  افزود:با وجود پیگیری های مستمر ، تاکنون مجوزی برای عبور قانون مند موکب داران خوزستانی از مرزهای زمینی چذابه و شلمچه صادر نشده است بنابراین تنها گزینه ، مسیرهوایی است.
وی گفت:۲۱ موکب خوزستانی که در سال های قبل در عراق به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می کردند مجاز هستند هر کدام ۳۶ خدمه‌ را که اسامی آنها در سامانه ستاد بازسازی عتبات ثبت شده با خود به عراق ببرند و به زائران خدمت رسانی کنند.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه افزود: گذرنامه همه موکب داران و خدمه آنان برای صدور روادید(ویزا) به تهران ارسال شده ولی هنوز روادیدی صادر نشده است.
موسوی درخصوص احتمال افزایش سهمیه موکب داران خوزستانی برای سفر اربعین به عتبات عالیات گفت: هنوز سهمیه ۳۰هزار نفری زائران ایرانی اربعین تغییری نکرده و ابلاغ جدید برای افزایش سهمیه به ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان ارسال نشده است.
وی ادامه داد: در حال رایزنی برای اعزام موکب‌داران از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید حاج قاسم سلیمانی اهواز هستیم.

موکب داران خوزستانی خواستار آن هستند از طریق مرزهای زمینی چذابه یا شلمچه به عراق بروند تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز برای پذیرایی از زائران اربعین را با خود به عراق ببرند چیزی که دولت عراق با آن مخالفت کرده است.

تزریق ۲ دُز واکسن کرونا از سوی زائران اربعین برای ورود به عراق الزامی است. زائران اربعین باید دارای کارت واکسن معتبر باشند .

به گفته "احمد محمدی فر" دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی ، تست «پی سی آر» برای دریافت ویزای اربعین ۱۴۰۰ حذف شد.

وی افزود:در حال حاضر سهمیه در نظر گرفته شده از سوی عراق برای زائران ایرانی برای شرکت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۶۰ هزار نفر است.

به گفته محمدی فر ، زائران برای سفر اربعین حسینی باید ویزا دریافت کنند ولی هزینه‌ای برای دریافت ویزا نمی پردازند.

این دومین سال متوالی است که عزیمت کاروان‌های اربعین از مرزهای شلمچه و چذابه به دلیل همه‌گیری ویروس کشنده کرونا انجام نمی‌شود.
در اربعین ۱۳۹۸ حدود یک میلیون زایر ایرانی و خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین، از مرزهای رسمی و بین‌المللی چذابه و شلمچه به نجف اشرف و کربلای معلا عزیمت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار