اگر صنایع آلاینده اهواز پای مسئولیت های اجتماعی خود بیایند زیرساخت اهواز تغییر می کند
کد خبر: ۹۹۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 13 September 2021

سرپرست شهرداری اهواز خبر داد: تعریض و لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز توسط شهرداری اهواز و با همکاری شرکت توسعه نیشکر در حال انجام می باشد.

پروژه لایروبی و تعریض کانال ایستگاه پمپاژ پیچوار به سمت نهر مالح با ظرفیت انتقال ۶۰ درصد از فاضلاب شرق اهواز، باهدف افزایش زیرساختهای دفع آب های سطحی و در طول ۹ کیلومتر آغاز شده است، در پایان این پروژه عرض و عمق این کانال به ترتیب به ۲۵ و ۴ متر خواهد رسید.

به گزارش سایت شهرداری اهواز علیرضا عالیپور امروز دوشنبه ۲۲ شهریورماه در بازدید از خط انتقال ایستگاه پمپاژ پیچوار به سمت نهر مالح اظهار کرد: لایروبی و تعریض این کانال یکی از تمهیدات زیر ساختی شهرداری برای آمادگی هرچه بیشتر در ایام بارندگی است، وی افزود بعد از ایستگاه پمپاژ کوی علوی این ایستگاه مهم‌ترین ایستگاه پمپاژ و خط انتقال است که کار اصلی در شرق اهواز برای تخلیه آب‌های سطحی و فاضلاب را انجام می‌دهد.

برپایه این گزارش فاضلاب و آب‌های سطحی شرق اهواز یعنی مناطق هشت، هفت و بخشی از منطقه یک از طریق این کانال منتقل می شود.

سرپرست شهرداری اهواز عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه کمتر از یک‌ ماه است که شروع شده و ۷ و نیم کیلومتر آن‌ تکمیل و ظرف ۲ هفته آینده تمام‌ خواهد شد، و هم اکنون عمق‌سنجی در نقاط مختلف در حال انجام است.

عالی پور بیان کرد: به دلیل انباشت رسوبات عمق این کانال در بعضی نقاط به کمتر از یک متر رسیده بود و در بعضی نقاط حتی سرریز شده و مشکلات زیست محیطی را بوجود آورده بود، که با این عملیات لایروبی، عمق آن به ۴ متر و عرض کانال نیز از ۱۵ به ۲۵ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تشریح کرد: هر چند این کانال جزو پروژه‌های اختصاصی شرکت آب و فاضلاب است، اما در قالب یک طرح ضربتی مقرر شد لایروبی و تعریض این کانال را شهرداری انجام دهد .

عالی پور در تشریح همکاری صنایع مختلف با شهرداری تصریح کرد: شرکت طرح توسعه نیشکر و شرکت صنایع فولاد ایران از مجموعه صنایع آلاینده‌ای هستند که «از ۲۱ صنعت آلاینده فعال در اهواز» مسئولیت‌های اجتماعی خود را به خوبی انجام داده و شاهد همکاری‌های بسیار خوبی از سوی این شرکت ها هستیم.

سرپرست شهرداری اهواز اضافه کرد: اگر مابقی صنایع آلاینده مانند نفت و گاز نیز در قبال آلایندگی‌هایی که در آب، هوا و خاک ایجاد می‌کنند به کمک شهر بیایند به زودی شاهد تحول در پروژه‌های زیر ساختی شهر اهواز خواهیم بود.

وی بر مشارکت دیگر شرکت‌ها در انجام مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اخیرا قانون شورای عالی اقتصاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پروژه‌های مختلف زیست محیطی، ایمن‌سازی، تفریحی و حمل و نقل برای شهرها تعریف کرده و اهواز نیز در تمام این مقوله‌ها مشکلات زیادی دارد که لازم است مشارکت های اجتماعی در این زمینه ها به کمک شهرداری بیایند.

عالی پور در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری قرارگاه دفع آب‌های سطحی و شرکت طرح توسعه نیشکر در فصل بارش شاهد آبگرفتی های مشابه سال‌های گذشته نباشیم.

برچسب ها: شهرداری اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار