مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان گفت:عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفت در اروندرود پس از چهار روز تلاش تیم عملیات مقابله با آلودگی بندر آبادان به پایان رسید.
کد خبر: ۹۹۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶ 11 September 2021

مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان گفت:عملیات مهار آلودگی ناشی از مشتقات نفت در اروندرود پس از چهار روز تلاش تیم عملیات مقابله با آلودگی بندر آبادان به پایان رسید.

رضا سفاری افزود: پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح رود اروند و نزدیک اسکله های بندر آبادان در روز سه‌شنبه هفته گذشته تیم عملیاتی مقابله با آلودگی از بندر آبادان به محل مورد نظر اعزام شد.

وی اظهار داشت :تیم عملیاتی مهار آلودگی نفتی بندر آبادان در اولین اقدام با بهره‌گیری از یدک‌کش افشین‌افرا عملیات خود را آغاز و برای پیشگیری از گسترش این آلودگی ناشی از مشتقات نفتی در سطح این رودخانه از بوم‌های جاذب استفاده کرد.

صفاری ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و وسعت این آلودگی از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان به طول ۲ کیلومتر و عرض ۵۰ متر از بندر خرمشهر نیز در خواست اعزام یک تیم معین عملیاتی مقابله با آلودگی شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان اظهار داشت: پس از مهار این آلودگی در عملیات مشترک ۲ تیم مقابله با آلودگی از بندر آبادان و خرمشهر ، با دستگاه اسکیمر مواد نفتی از سطح رودخانه به مخازنی که توسط پالایشگاه نفت تهیه شده بود تخلیه شد.

وی با اعلام اتمام عملیات پاکسازی اروند رود از مشتقات نفتی طی چهار روز عملیات افزود: این آلودگی نفتی به شکل پراکنده بوده و در حال حاضر و با اقدام به موقع تیم عملیاتی، هیچ آلودگی در اروند رود مشاهده نمی‌شود.

در این عملیات از ۲۵ نفر نیروی انسانی ، سه فروند یدک کش و دستگاه اسکیمر ، بوم باد شونده به طول ۵۰ متر و بوم و پد جاذب استفاده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار