استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری با منابع موجود در خوزستان همخوانی نداردگفت: استانی که بیش از ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی کشور را تامین می‌کند نباید نرخ بیکاری آن پنج درصد بیش از میانگین کشوری باشد و دومین استان بیکار کشور به شمار رود.
کد خبر: ۹۹۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰ 10 September 2021

استاندار خوزستان با بیان اینکه نرخ بالای بیکاری با منابع موجود در خوزستان همخوانی نداردگفت: استانی که بیش از ۴۰ درصد منابع بودجه عمومی کشور را تامین می‌کند نباید نرخ بیکاری آن پنج درصد بیش از میانگین کشوری باشد و دومین استان بیکار کشور به شمار رود.

صادق خلیلیان در نخستین دیدار کاری خود با فرمانداران سراسر استان در محل استانداری خوزستان با اشاره به تنش های کارگری و مطالبات عقب مانده کارگران در استان خوزستان اظهار داشت: مسئولان برای احقاق حقوق کارگرانی که مطالبات عقب مانده دارند باید به گونه ای که حقوق خود را پیگیری می کنند عمل می کردند تا مشکلات کارگران زودتر برطرف می شد.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات لازم است مسئولان خود را جای فردی بگذارند که چندین ماه حقوق دریافت نکرده است گفت:برای حل دیگر مشکلات مردم از جمله فاضلاب نیز باید به گونه ای عمل کرد که مشکل فاضلاب و بوی تعفن ناشی از آن را مشکل خودمان فرض کرده و برای حل آن با جدیت پیگیری کنیم.

جبهه ای که امروز استاندار در آن قرار دارد همان جبهه مردم است

استاندار خوزستان در ادامه با بیان اینکه هیچگاه نباید میان یک مسئول دولتی و مردم تقابل وجود داشته باشد گفت: این دولت متعلق به مردم است و مردم از طریق انتخابات آن را برگزیدند تا امور را اداره کند لذا نباید تقابلی بین یک مسئول و مردم وجود داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید شب گذشته خود از محله ای در اهواز که از نظر زیرساخت‌ به ویژه دفع فاضلاب وضعیت قابل قبولی نداشت اظهار داشت: این وضعیت قابل قبول نیست و مسئولان دستگاه های ذیربط نباید از کنار چنین مشکلاتی به راحتی عبور کنند چرا که در ماه های بارانی پیش رو شاهد بحران آب های سطحی و پس زدگی فاضلاب در استان خوزستان خواهیم بود .

خلیلیان افزود: با وجود تزریق اعتبار به خوزستان در سالهای گذشته اما مشکلات این استان به ویژه در بخش فاضلاب و آب های سطحی همچنان پا بر جاست.

وی بر اجرای کارهای زیربنایی و اساسی در خوزستان به منظور رفع اساسی مشکلات این استان تاکید کرد.

اهمیت رسانه‌ها در توسعه استان

استاندار خوزستان همچنین با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف و رسیدن استان به سطحی قابل قبول گفت: اگر رسانه ها در مسائل مختلف کمک نکنند ممکن است بسیاری مطالب به مسئولان منتقل نشود.

وی اظهار داشت:یکی از نقش های تاثیرگذار رسانه‌ این است که عملکرد مسئولان را رصد کند.چرا که اگر مسئولان زیر ذره بین نقد رسانه قرار گیرند با سرعت بیشتری کارها را پیگیری کرده و مسیر را طی می کنند.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان گفت: من معتقدم بخشی از اداره کشور از مسیر رسانه‌ می‌گذرد و در کنار دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای حاکمیتی رسانه ها نیر قرار دارند و با هم مجموعه حاکمیت را شکل می‌دهند تا کشور به سوی پیشرفت سوق یابد.

وی بر تعامل با رسانه‌ها تاکید کرد و افزود: در استان خوزستان رسانه‌های قوی و تاثیرگذاری فعال است از سوی دیگر در برخی شهرستان های استان نیز رسانه های متعدد و فعالی وجود دارد که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب در جهت پیشرفت کارها و اهدافی که برای نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده است بهره گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار