رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود تخت در شهرهای خوزستان گفت: شهرستان اهواز با کمبود حدود ۲ هزار تخت مواجه است.
کد خبر: ۹۹۰۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 03 September 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به کمبود تخت در شهرهای خوزستان گفت: شهرستان اهواز با کمبود حدود ۲ هزار تخت مواجه است.

دکتر فرهاد ابول نژادیان  در آئین بهره برداری از بیمارستان آیت اله طالقانی اهواز اظهارداشت: این بیمارستان سال‌ها به عنوان مرکز درمانی سوانح سوختگی اهواز بود اما حدود ۲ سال و نیم پیش با ساخته شدن بیمارستان جدید در منطقه پادادشهر تمام امکانات این مرکز به آنجا منتقل و بیمارستان آیت اله طالقانی اهواز بی‌استفاده شد.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی استان خوزستان در پیک نخست شیوع کرونا در اختیار بیماران کرونایی بود، افزود: بیمارستان آیت اله طالقانی به کمک هلال احمر با ظرفیت ۶۴ تخت فعال شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون حدود ۶ هزار تخت بستری در استان داریم که بخش عمده‌ای از آن در اختیار بیماران کرونایی است اگرچه در کرونا از دیگر خدمات درمانی و عمل‌های جراحی غافل نشده‌ایم.

وی افزود: پیک دوم شیوع کرونا در استان خوزستان آن چنان بلند نبود اما در پیک سوم با توجه به اینکه بیماران ما بدحال‌تر بودند در بیمارستان‌های امام و گلستان بستری شدند.

ابول نژادیان با بیان اینکه تمام بیمارستان‌ها با توجه به افزایش تعداد بیماران بستری در پیک چهارم وارد عمل شدند، اظهارداشت: اکنون سه هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که این تعداد، حداکثر تختی بود که می‌توانستیم در اختیار کرونا قرار دهیم.

وی افزود: پیش از این قصد داشتیم از ظرفیت سالن‌های ورزشی استان برای بستری بیماران استفاده کنیم اما از آنجا که این کار زمانبر بود تصمیم گرفتیم از ظرفیت مناسب بیمارستان طالقانی، استفاده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ظرف یک هفته همه پای کار بودند و با کمک وزارت بهداشت انواع تجهیزات لازم از جمله تخت بیمارستانی و دستگاه‌های اکسیژن ساز و ونتیلاتور تهیه شد همچنین کار تامین آزمایشگاه، سی تی اسکن، رادیولوژی و نیروی پرستار برعهده سپاه قرار داده شد و هلال احمر بحث انتظامات این مرکز را برعهده گرفت.

وی با بیان اینکه مجموعه سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان از روز اول شیوع کرونا در تست گیری و رهگیری بیماران و واکسیناسیون در کنار ما بود، افزود: برای نخستین بار در کشور واکسیناسیون سیار را برای افراد بالای ۶۰ سال در اهواز انجام دادیم به این شکل که به خانه‌های آنها رفته و نسبت به تزریق واکسن اقدام می‌کنیم.

ابول نژادیان گفت: کار بستری بیمار از امروز در بیمارستان طالقانی اهواز شروع می‌شود اگرچه می‌خواستیم دیشب بیمار بستری کنیم اما برق این مرکز وصل نشده بود و مجبور شدیم بیماران را در راهروی بیمارستان رازی نگهداری کنیم.

وی افزود: قصد داریم بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی شفای اهواز را که یک ساختمان قدیمی است با همکاری سپاه خوزستان دوباره راه اندازی و وارد چرخه درمان کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: ما سعی کردیم بیمارستان بقایی یک را درگیر کرونا نکنیم چون در بیمارستان بقایی ۲ که در مجاورت آن قرار دارد، بیماران سرطانی بستری هستند اگرچه هفت تخت آی سی یو این بیمارستان در اختیار کرونا است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ماهشهر و آبادان با داشتن چند بیمارستان همچنان با مشکل پوشش دهی مواجه هستند، افزود: اکنون در هشت شهرستان خوزستان بیمارستان وجود ندارد همچنین در کنار آن با کمبود بیمارستان و تخت مواجه هستیم که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

ابول نژادیان گفت: کیفیت هتلینگ و ارائه خدمات در بیمارستان بقایی یک، بسیار ستودنی و در کشور مثال زدنی و باعث افتخار است.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وصعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار