استاندار:
استاندار خوزستان وضعیت کرونا در این استان را بسیار خطرناک اعلام کرد و گفت: اکنون با توجه به قرار گرفتن در اوج بیماری نیازمند کمک همه جانه هستیم.
کد خبر: ۹۹۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 03 September 2021

استاندار خوزستان وضعیت کرونا در این استان را بسیار خطرناک اعلام کرد و گفت: اکنون با توجه به قرار گرفتن در اوج بیماری نیازمند کمک همه جانه هستیم.

قاسم سلیمانی دشتکی در آئین بهره برداری و آغاز به کار مجدد بیمارستان طالقانی اهواز با بیان اینکه سپاه در همه عرصه‌ها بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهد بود، افزود: سپاه علاوه بر عرصه دفاع مقدس، در بحث سازندگی، موضوعات اجتماعی و درمان فعالیت بسیار خوبی داشته است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران در بخش درمان گفت: در چند ماه اخیر شاهد بودیم که دوستان سپاهی ما در بحث کرونا و تنش آبی خوزستان در صف مقدم بودند همچنین در طرح شهید سلیمانی کار بزرگی انجام دادند.

استاندار خوزستان بیان کرد: تقریبا ۱۰ روز قبل با فرمانده نیروی زمینی سپاه نشستی داشتیم که قرار شد در راستای مقابله با کرونا اقدام چشمگیری در خوزستان انجام شود که نتیجه آن شروع به کار دوباره بیمارستان طالقانی بود.

وی افزود: با توجه به آمادگی بسیج جامعه پزشکی استان برای تجهیز بیمارستان شفا اهواز و خدمات این مرکز به بیماران کرونایی امیدواریم با همکاری دوستانمان در سپاه این مرکز در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد.

سلیمانی دشتکی گفت: پیرو صحبت‌های فرمانده سپاه خوزستان با سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران، قرار شد ۱۰۰ تخت بیمارستانی به خوزستان اختصاص داده شود که امیدواریم از این ظرفیت برای راه اندازی بیمارستان‌ شفا اهواز استفاده شود.

وی افزود: با توجه به وضعیت بحرانی آبادان و شهرهای اطراف آن تقاضا دارم به حوزه علوم پزشکی آبادان که امکانات محدودی دارد توجه بیشتری شود.

استاندار خوزستان اظهارداشت: حلقه گمشده در کنار بحث درمان و تجهیز تخت بیمارستان، احیای مجدد طرح شهید سلیمانی، افزایش واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهوری درخصوص اختصاص سهمیه واکسن بیشتر به خوزستان افزود: این استان محل تجارت عمومی کشور است و به دلیل دارا بودن مرزهای تجاری روزانه هزاران کامیون، مسافر و زائر وارد کشور می‌شود که خطر انتقال ویروس را بیشتر می‌کند بنابراین در بحث واکسیناسیون باید خوزستان را به عنوان یک ملت حساب کرد.

سلیمانی دشتکی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: ما اگر تا سه هزار تخت اضافه کنیم ولی مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند بیماری و مرگ و میر افزایش می‌یابد از این رو از مردم تقاضا دارم از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، سه شهرستان نارنجی و چهار شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار