رئیس شورای شهر قم گفت:یکی از معاونین وزیر راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن به قم ظلم کردند؛ در زمینه اختصاص زمین‌های معوض بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و تجاری‌های پردیسان این آقایان تعلل کردند و جلوی پیشرفت شهر را گرفتند.
کد خبر: ۹۸۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 28 July 2021

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی ظهر امروز در هفتمین برنامه هفتگی افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های شهری برای افتتاح تله‌سیژ بوستان علوی و روشنایی بوستان‌های علوی و غدیر و آغاز عملیات اجرایی پروژه تفریحی زیپ‌لاین و پل معلق بوستان کوثر و تجهیز و راه‌اندازی شهربازی بوستان فدک که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، بابیان اینکه واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می‌شود که پیامبر(ص) در این روز رسالت بزرگی را به فرمان الهی عملیاتی کردند.

وی با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش از غدیر درس بگیریم گفت: زنده‌نگه‌داشتن غدیر وظیفه‌ای بر عهده تمام شیعیان است و باید این روز را در اعمال و رفتار خود به همگان نشان دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شعار قم در مسیر تحول گفت: این شعار یک حقیقت انکارناپذیر است و اگر گذشته‌های این شهر را مرور کنیم هیچ دوره‌ای به اندازه دوره پنجم شورا در مدیریت شهری خدمت‌رسانی و اجرای پروژه‌های مهم و اساسی صورت نگرفته است و دلیل این ادعا هم مجموعه آمار و اطلاعات و گزارش‌های موجود از بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی است.

وی با بیان اینکه امروز در ابعاد مختلف توسعه شهری را شاهد هستیم اظهار کرد: امروز در حوزه تعریض و توسعه معابر بیشترین عملکرد را رقم زده‌ایم و مدیریت شهری به پروژه‌هایی ورود کرد که بیش از ۴۰ سال روی زمین مانده بود.

جلالی بیان کرد: امروز شاهدیم در حوزه آسفالت بیشترین توزیع آسفالت در معابر در قالب نهضت آسفالت صورت گرفته است؛ در زمینه توسعه فضای سبز در بهترین شرایط قرار داریم و نظافت شهری قم به حد بسیار خوبی رسیده است.

وی با اذعان به اینکه بیشترین حجم جذب سرمایه گذاری در سال‌های اخیر صورت گرفته است تصریح کرد: البته جای کار بسیار بیشتری در این بخش وجود دارد و اگر حوزه سرمایه‌گذاری همت بیشتری در این حوزه داشته باشند اتفاقات درخشانی در آینده رخ خواهد داد.

رئیس شورای شهر قم با بیان اینکه در توسعه ترافیکی و تقویت حمل و نقل عمومی اتفاقات خوبی رقم خورده است گفت: در هیچ دوره‌ای چنین حجم پروژه‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی در شهر قم رقم نخورده آن هم در شرایطی که بدترین شرایط اقتصادی و تورمی در کشور به وجود آمده است. البته برخی کم‌لطفی‌ها هم در جلوگیری برخی پیشرفت‌های شهری موثر بود.

وی ادامه داد: یکی از معاونین وزیر راه و شهرسازی و سازمان ملی مسکن به قم ظلم کردند؛ در زمینه اختصاص زمین‌های معوض بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی و تجاری‌های پردیسان این آقایان تعلل کردند و جلوی پیشرفت شهر را گرفتند. اینکه یک مصوبه ۱۸ و ۱۴ سال روی زمین بماند قابل پذیرش نیست و این آقایان باید پاسخگوی مردم باشند.

جلالی گفت: بافت فرسوده شهر قم می‌توانست شاهد اتفاقات شگرفی باشد و توسعه خوبی پیدا کند اما اجازه ندادند؛ با همه این سنگ‌اندازی‌ها شاهد رضایت نسبی مردم از مجموعه مدیریت شهری هستیم.

وی تصریح کرد: در زمینه حمل و نقل عمومی نیز با وجود تورم قابل توجه ناوگان این بخش اعتبارات خوبی جذب و اختصاص یافت وشاهد نوسازی بخشی از ناوگان بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تدوین و تصویب برنامه دوم شهر قم گفت: در این برنامه نکات قابل توجهی در خصوص توسعه و پیشرفت قم دیده شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به امکانات قابل توجه بوستان علوی و غدیر تصریح کرد: در غرب شهر قم نیز بوستان جوان وسعت خوبی دارد اما امکانات لازم را ندارد و باید سرمایه‌گذاری مطلوب در آنها صورت گیرد تا بتوانیم شاهد استفاده بیشتر مردم از آن باشیم.

جلالی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب بوستان ولایت گفت: این بوستان با سرمایه‌گذاری مطلوب با وسعت ۴۰۰ هکتاری می‌تواند یک ظرفیت تفریحی قابل توجه در شهر قم باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار