شهردار باقرشهر از توابع شهرستان ری با بیان اینکه اجرای طرح تفکیک زباله در مبداء یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری است، گفت: هم اکنون روزانه به طور میانگین هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم پساند خشک در این شهر جمع آوری می شود.
کد خبر: ۹۸۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 27 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، سعید استادفرج در این باره اظهار داشت: شهرداری باقرشهر با اختصاص ۲۷۰ مخزن تفکیک پسماند شهری در اماکن عمومی این شهر توانسته در طی سه ماه اول سال جاری ۶ هزار و ۷۵ کیلوگرم زباله خشک و قابل بازیافت را جمع آوری کند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری پسماند خشک در سه ماه اول سال جاری نسبت به سال گذشته در حدود ۲۰۰ هزار کیلوگرم افزایش داشته است، افزود: افزایش تعداد مخازن جمع آوری پسماند خشک و فرهنگ سازی مناسب در میان مردم موجب این امر مهم شده است.

استاد فرج یادآور شد: مساحت تحت پوشش جمع آوری پسماند خشک در باقرشهر ۴۴ کیلومتر مربع ‌می باشد و تناژ پسماند خشک قابل بازیافت در سال ۱۳۹۹ روزانه پنج هزار و ۳۰۲ کیلوگرم، ماهیانه ۱۵۹ تن و در سال حدود یکهزار و ۹۰۹ تن بوده است که توسط ۲۵ نفر نیروی انسانی در ۲ ایستگاه تفکیک اولیه پردازش شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کرونا، جمع آوری پسماند خشک نسبت به سال ۹۸ حدود ۳۰ درصد کاهش یافت، ابراز کرد: امسال با نصب مخازن تفکیک پسماند شهری در اماکن شهرداری از جمله فرهنگسراها، ورزشگاه ها، مدارس، ادارات و بانک ها شاهد افزایش جمع آوری پسماند خشک در مبداء هستیم.

استاد فرج بیان داشت: آموزش و تشویق خانواده ها و ارتقاء فرهنگ شهروندی به منظور جداسازی زباله از مبداء، یکی از گام های اولیه در مدیریت پسماند شهری است و با توجه به اهمیت موضوع، لازم است همه دست به دست هم دهیم تا نسبت به ساماندهی این مسئله مهم اقدامات لازم انجام پذیرد.

شهردار باقرشهر در پایان از شهروندان تقاضا کرد به منظور مدیریت صحیح پسماند در این شهر ضمن جداسازی زباله های خشک و تر و قابل بازیافت به چرخه طبیعت مانند کاغذ، پلاستیک از تحویل ضایعات و زباله خشک به اشخاص غیر جدا خوداری نمایند.

باقرشهر با حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای حاشیه ای کلان شهر تهران هست که در محور ارتباطی تهران قم و در حوزه استحفاظی شهرستان ری واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار