مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: عملیات ساخت ۸۸ فضای آموزشی استان به ظرفیت ۳۰۰ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در دست انجام است.
کد خبر: ۹۸۱۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶ 27 July 2021

به گزارش تابناک لرستان " امیر غفوری نژاد" روز سه شنبه در گفت و گوبا اهالی رسانه اظهار داشت: کمک خیرین مدرسه ساز لرستان در تکمیل طرح های نیمه تمام بسیار چشمگیر و تعداد قابل توجهی از فضاهای قابل افتتاح امسال متمرکز بر اتمام طرح های سالیان گذشته است که توسط خیرین ساخته می شوند.

وی با بیان اینکه اکنون ۸۸ طرح مدرسه سازی استان در قالب ۳۰۰ کلاس درس با اعتبار بیش از ۶۰ میلیارد تومان درحال اجرا است گفت: براساس کمک های خیرین، ردیف اعتبارات مشارکتی لرستان بیش از سه برابر بوده است.

غفوری نژاد عنوان کرد: لرستان در طرح آجر به آجر در زمینه جذب اعتبارات و تعداد مشارکت ها جز استان های نخست کشور بود و در پویش "من مادرم" وضعیت اعتباری مطلوب دارد.

وی با بیان اینکه اکنون به لحاظ سرانه آموزشی، لرستان بر خلاف برخی کمبودها در وضعیت مناسبی نسبت به میانگین کشوری قرار دارد اظهار داشت: در دولت دوازدهم ۱۵۸ طرح آموزشی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان در استان بهره برداری و ۴۷۳ طرح آموزشی نیز در این مدت کلنگ زنی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۲۲۶ کلاس درس پارسال در قالب ۷۳ فضای آموزشی، به آموزش و پرورش استان تحویل داده شد.

 غفوری نژاد اظهار داشت: زیربنای این فضاهای آموزشی بیش از ۳۰ هزار متر مربع  بوده و ۷۲ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از پنج هزار و ۷۰۰ دانش آموز از این کلاس ها استفاده می کنند ادامه داد: سال گذشته به صورت میانگین، هر هفته چهار کلاس درس در لرستان احداث شده است.

غفوری نژاد همچنین افزود: تجهیزات گرمایشی یک هزار و ۳۳۹ کلاس درس استان باید استاندارد شود که تاکنون ۶۰ درصد این کلاس ها ایمن شده است و کار مابقی مدارس با جدیت دنبال می شود.

به گفته وی از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ یک هزار و ۲۲۹ فضای آموزشی در قالب هفت هزار و ۱۵۲ کلاس درس مدارس با اعتبار ۶۶ میلیارد تومان استاندارد سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار