مدیردفترشورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: امامان جمعه با وجود آنکه مسوولیت اجرایی ندارند و امکانات مالی دراختیار آنان نیست ولی با همه توان خود پیگیر مطالبات بحق مردم هستند.
کد خبر: ۹۸۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۳ 26 July 2021

حجت الاسلام جلیل علی نژاد روز دوشنبه به مناسبت چهل و دومین سالروز برپایی نخستین نماز جمعه به فرمان امام خمینی(ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: امامان جمعه در شهرهای مختلف استان پرچمدار و در صف نخست پیگیری مطالبات مردم بوده و هستند و از راه‌های مختلف به خصوص نفوذ معنوی خود و جایگاه امامت جمعه تلاش می‌کنند مشکلات مردم را برطرف کنند و یا حداقل مرهمی بر مشکلات آنان باشند.
وی با بیان اینکه امامان جمعه همواره با مردم و در کنار آنان بوده و خود را از مردم جدا نمی دانند، افزود: امامان جمعه استان عموما" با شهریه طلبگی زندگی می کنند و این از افتخارات امامان جمعه ما است.

برپایی نماز جمعه در ۳۹نقطه شهری خوزستان
مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان با بیان اینکه هم اکنون در ۳۹نقطه استان نماز جمعه برگزار می‌شود افزود: در جاهایی که نماز جمعه برپا می‌شود مردم مشکلات کمتری دارند و این از برکات نماز جمعه است.
حجت الاسلام علی نژاد با بیان اینکه تا شهریور ماه امسال ۱۷ امام جمعه استان بنا به شرایطی جا به جا می شوند افزود: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر اساس ضرورت و بهره گیری از ظرفیت های معنوی مناطق نسبت به جا به جایی امامان جمعه اقدام می کند و این جا به جایی ها یک ضرورت است.
وی به جایگاه رفیع نهاد امامت جمعه به عنوان پایگاه فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی شهرها اشاره کرد و افزود:امامان جمعه با همراهی مردم ، منشاء خدمات زیادی بوده و هستند.
حجت الاسلام علی نژاد به اهمیت نماز جمعه از دیدگاه پیامبر اسلامی(ص) و ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و افزود: تجمع های سالانه مسلمانان(حج) یومیه(نماز جماعت) و هفتگی (نمازجمعه) همیشه منشاء برکات معنوی برای مسلمانان بوده است.
وی به کیفی سازی محتوای خطبه های نماز جمعه اشاره کرد و افزود: این شورا هیچگونه دخالتی در محتوای خطبه های نماز جمعه ندارد ولی چارچوب آن را مشخص می کند تا نمازگزاران بهره کافی از محتوای خطبه ها داشته باشند.
مدیر دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خوزستان با گرامیداشت یاد و خاطره امامان فقید برخی شهرهای استان خوزستان همچون مرحوم آیت ا... نوری امام جمعه فقید خرمشهر و مرحوم آیت ا... غلامحسین جمی که در دوران دفاع مقدس در کنار مردم بودند و منشاء خدمات زیادی برای مردم و نظام اسلامی بودند افزود:ویژگی اصلی امامان جمعه استان ، مردمی بودن آنان بوده و هست واین خصیصه همچنان پررنگ است.

نقش امامان جمعه در بسیج امکانات برای مقابله تهدیدات و خطرات پیش روی مردم
حجت الاسلام علی نژاد به نقش امامان جمعه در بسیج امکانات برای مقابله با تهدیدات و خطرات پیش روی مردم همچون کرونا و کمک به آسیب دیدگان از این ویروس اظهار داشت:امامان جمعه با ارتباط قوی با جامعه دانشگاهی ، جوانان ، گروه‌های فرهنگی و جهادی به رشد و اعتلای بینش سیاسی مردم کمک شایانی می کنند در حالی که نهاد امامت جمعه هیچ نیروی استخدامی و حقوق بگیر ندارد و هیچ اعتباری در اختیار آنان نیست.
وی امام جمعه را کانون وحدت و یکپارچگی جامعه توصیف کرد و افزود: امام جمعه به عنوان فردی که از جایگاه ممتازی در جامعه برخوردار است از پیشنهادها و نظرات صاحب نظران برای عمق بخشی و تاثیرگذاری بیشترخطبه ها استفاده می کند.

گلایه از حضور نیافتن مسوولان در نماز جمعه
مدیردفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان از حضور نیافتن برخی مسوولان اجرایی و اداری در نماز جمعه انتقاد کرد.
وی گفت:حضور نیافتن مسوولان در نمازجمعه یک عیب و نقص است که امیدواریم با شروع کار دولت جدید و انتصاب مدیران جهادی و پرتلاش ، این نقصیه برطرف شود.
حجت الاسلام علی نژاد با اشاره به اینکه برقراری ارتباط نزدیک مردم و مسوولان در مصلای نمازجمعه یک فرصت است افزود:خوشبختانه در برخی شهرها ، امام جمعه پای صحبت ها و مشکلات مردم می نشیند و وی آخرین فردی است که از مصلای نماز جمعه خارج می‌شود.

در انتصاب امامان جمعه دقت زیادی صورت می‌گیرد
مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به اینکه در انتصاب امام جمعه دقت و بررسی‌های زیادی صورت می‌گیرد گفت:در گزینش و جا به جایی امام جمعه با توجه به شرایط هر منطقه ، توانایی‌های فردی و برخی شاخصه ها و ویژگی‌ها صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام علی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا نظارتی بر محتوای خطبه های نماز جمعه صورت می گیرد؟ گفت: نظارت صورت می گیرد و هرجا نیاز بوده تذاکرات لازم به امام جمعه داده شده است.
وی تریبون نماز جمعه را محور وحدت و یکپارچگی ملت توصیف کرد و افزود:خوشبختانه تاکنون نماز جمعه در تعمیق وحدت در جامعه پیشتاز بوده است.
در این نشست اعلام شد هم اکنون ۱۲ مصلای مستقل نماز جمعه در استان وجود دارد و ۸۰۰نفر به صورت افتخاری برای برپایی نماز جمعه در سراسر استان با ستاد های برگزاری نماز جمعه استان مشارکت و همکاری می کنند.
نخستین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در پنجم مرداد ماه ۱۳۵۸ به امامت مرحوم آیت ا... سیدمحمود طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار