نماینده مردم آبادان در مجلس از نحوه عملکرد دولت در مدیریت کلان استان خوزستان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به وضع این استان در دولت جدید شد.
کد خبر: ۹۸۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 26 July 2021

نماینده مردم آبادان در مجلس از نحوه عملکرد دولت در مدیریت کلان استان خوزستان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی به وضع این استان در دولت جدید شد.
‎ سیدمحمد مولوی در نشست علنی صبح امروز(دوشنبه، 4 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به رتبه بندی فرهنگیان که حق معلمان بوده و از سال 90 در سند تحول، در سال 92 در سیاست های کلی ایجاد تحول، در سال 95 در قانون برنامه ششم، دولت ها مکلف به استقرار نظام پرداخت برای آنها شدند، گفت: امروز 5 سال از این موضوع گذشته و دولت در پایان سال 99، لایحه دست و پا شکسته ای تحویل داد که مجلس با آرای قاطع به احترام معلمان و نظام تعلیم و تربیت به آن رأی دادند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این لایحه دو شوری شد و کمیسیون با حضور همه اعضا و با حضور مرکز پژوهش ها، دولت و امور استخدامی لایحه را مرتب کرد لذا انتظار داریم هیئت رئیسه روند اجرای این لایحه را به شکلی بارگذاری کند که نمایندگان بتوانند پیشنهاد دهند و اختلاف حقوقی که میان معلمان و سایر کارکنان است را برطرف کنیم لذا مگر قرار نبود در سند تحول به معلمان منزلت ببخشیم؛ الان وقت آن فرا رسیده است که معلمان ما که از قشر زحمت کش هستند منتظر این تصمیم انقلابی هستند.

وی افزود: من و همکارانم در خوزستان از دلسوزی و توجه رهبر معظم انقلاب تشکر می کنم که بیانات ایشان بارها در حق خوزستان که اخیرا فرمودند خوزستان مصداق وفاداری و فداکاری است که چیزی بالاتر از این به خوزستان هیچ عنوانی را نمی توانید نسبت دهید.

مولوی ادامه داد: متأسفانه این استان درگیر بسیاری از مشکلات بوده و مسأله آب یکی از مشکلات خوزستان است و سال ها است که از مدیریت کلان رنج می بریم و در همین صحن فریادها برای آن زده شده است و این بلا را استاندار سر آن آورد و رئیس جمهور حکم داد و وی را به عنوان رئیس سازمان استاندارد منصوب کرد که معلوم نیست برای کدام عملکرد بود. این اقدام دهن کجی به مجلس و استان خوزستان بود در حالی که ناکارآمدی ها در خوزستان گواه این موضوع است.

این نماینده مردم مجلس یازدهم در ادامه با انتقاد از نرخ بالای بیکاری در خوزستان عنوان کرد: مشکلات زیست محیطی در استان بیداد می کند و حق آبه خوزستان عبارتی مضحک است؛ چهارمحال بختیاری و خوزستان در این موضوع اصل حق هستند و بقیه کاسب دست حق آبه هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه رفتار ما نباید باعث برخی اتفاقات شود، عنوان کرد: هرگاه از آب خوزستان می گویند اصل 45 قانون اساسی را به عنوان اینکه آب یک ثروت عمومی است مطرح می کنند که البته شکی در آن نیست اما به اصول 48، 50 و بند 9 نگاهی بیاندازید به عدم تبعیض و عدم ایجاد مشکلات زیست محیطی اشاره می شود.

مولوی با بیان اینکه آیا خوزستان مصداق اصل 22 قانون اساسی نیست؟ عنوان کرد: باید مال آنها در مصونیت باشد و محیط زیست با نهایت دقت رعایت شود اما متأسفانه اینجا نیز ما مشکلات داریم و دولت مدعی بود در بحث محیط زیست خوب عمل کرده است و نابودی تالاب ها، رودخانه ها و همه ریزگردها به موضوع مدیریت آنها باز می گردد.

این عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: از دستگاه قضایی می خواهیم درد مردم استان خوزستان را جدی گرفته و از رئیس جمهور منتخب نیز می خواهیم در مدیریت کلان استان به شکلی برنامه ریزی کند که یک استاندار ویژه با اختیارات تام بتواند در خدمت مردم نجیب استان خوزستان باشد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار