عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: ۳ درصد عوارض پیش‌بینی‌شده از محل فروش خدمات شرکت‌های بزرگ مثل اپراتور‌های تلفن همراه و پروژه‌های بزرگ که شرکت‌ها موظف به پرداخت آن هستند به شهرداری همدان پرداخت نمی‌شود و شهر همدان از این بودجه بی بهره است.
کد خبر: ۹۸۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 26 July 2021
عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: ۳ درصد عوارض پیش‌بینی‌شده از محل فروش خدمات شرکت‌های بزرگ مثل اپراتور‌های تلفن همراه و پروژه‌های بزرگ که شرکت‌ها موظف به پرداخت آن هستند به شهرداری همدان پرداخت نمی‌شود و شهر همدان از این بودجه بی بهره است.

حمید بادامی نجات در جمع خبرنگاران افزود: از جمله این عوارض می‌توان به عوارض تخلفات راهنمایی و رانندگی، شرکت‌های اینترنتی، اپراتور‌های تلفن همراه مانند شرکت‌های همراه اول و ایرانسل و همچنین تمامی عوارضی که سهم شهرداری‌ها در آن ۳ درصد پیش‌بینی‌شده به شهرداری همدان پرداخت نمی‌شود و مدیریت شهری همدان از این بودجه‌ی قانونی بی‌بهره است.

وی با اشاره به اینکه عمده درآمد شهرداری همدان برای تأمین هزینه‌های جاری و پروژه‌های عمرانی از محل دریافت عوارض از مردم است خاطرنشان ساخت: در سال جاری کل بودجه جاری شهرداری همدان ۱۶۸۵ میلیارد تومان هست که تنها ۵ درصد آن توسط دولت و مابقی را شهرداری باید از محل دریافت عوارض و دیگر محل‌هایی که قانون پیش‌بینی کرده تأمین شود.

عضو شواری اسلامی شهر همدان تصریح کرد: چنانچه سهم ۳ درصدی شهرداری از محل ارزش‌افزوده تأمین شود شاهد کاهش فشار بر روی مردم در پرداخت و عوارض و افزایش درآمد شهرداری برای تامین اعتبار هزینه‌های جاری و عمرانی خواهیم بود که نتیجه آن آبادانی شهر است.

بادامی نجات با اشاره به اینکه در ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان بودجه شهرداری ۴۰۰ میلیارد تومان بود که شهرداری در ابتدای دوره ۱۲۵ میلیارد تومان نیز بدهی داشت یادآور شد در سال جاری بودجه شهرداری به ۱۶۸۵ میلیارد تومان رسیده و میزان بدهی شهرداری نیز ۵۰ میلیارد تومان است.

در ادامه وی بابیان اینکه رئیس سنی در دوره ششم آقای محمود مسگریان به‌عنوان سخنگوی شورا نیز از طرف اعضای منتخب انتخاب‌شده افزود: این شورا در جلسات خود در حال تبادل افکار است و برای انتخاب شهردار همدان گزینه‌هایی را برای تصدی این پست تأیید کرده است.

منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: جلسات شورای ششم غیررسمی بوده و تاکنون عمومی نشده است، اما برای معرفی شهردار حداقل شاخص‌ها اعلام‌شده است و تا یک ماه دیگر فرصت برای انتخاب شهردار وجود دارد.

بادامی نجات با اشاره به ملاک گزینه شهردار بر اساس آیین‌نامه هیئت دولت است و معتقدم شهردار باید از نیرو‌ها و مدیریت شهرداری‌ها انتخاب شود گفت: سال گذشته پروژه‌های شهری محله محور بود و در سال گذشته ۴۳۸ پروژه فعال در شهر داشتیم این پروژه‌ها در همه محلات شهر همدان افتتاح شد و بیشتر پروژه‌ها ریز محله محور بود که منجر به رضایتمندی مردم در محلات مختلف شهر شد.

وی در خصوص پاسخ به این سؤال که ترکیب اعضای شورای شهر ششم را چگونه می‌بینید نیز گفت: قضاوت کردن در این خصوص زود است، چون اعضای جدید شورای شهر هنوز به‌صورت رسمی دور یک میز ننشسته‌اند.

بادامی نجات افزود: کار شورای شهر پنجم تلفیقی از جوان‌گرایی و تجربه بود البته اعضای شورای شهر در این دوره نسبت به شورای پنجم جوان‌تر شده و برخی اعضای آن با عضویت دو تا سه دوره در شورای‌های گذشته دارای تجربیات ارزنده‌ای هستند که می‌توان از آن استفاده کرد.

وی بابیان اینکه ایجاد دفتر یونسکو در همدان ظرفیتی عظیم در ثبت اثر فرهنگی شهر همدان بود که متأسفانه این فرصت از دست رفت خاطرنشان کرد: نگاه سیاسی و سخت‌گیرانه به موضوع و تداخل با سند ۲۰۳۰ مانع بسیاری از توفیقات در شهر همدان شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار