مدیرکل پست استان سمنان گفت: ۳۰۱ هزار و ۳۶۴ واحد مسکونی در سراسر استان قابلیت نصب پلاک دارند که نصب نشانی برای این خانه‌ها با جدیت در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۸۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲ 25 July 2021
 
۳۰۱ هزار و ۳۶۴ خانه در استان سمنان باید پلاک‌دار شوند

 

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا آقاجانی اظهار داشت: ۵۶۱ هزار و ۴۱ واحد مسکونی در زمان حاضر در استان سمنان دارای پلاک هستند که هوشمندسازی پلاک‌های طرح قدیم به صورت مرحله به مرحله دنبال می‌شود.
وی اضافه کرد: نصب پلاک هوشمند با طرح جدید راهبرد اداره‌کل پست استان سمنان برای پلاک‌دار کردن خانه‌ها در سراسر استان سمنان است.
وی ادامه داد: پلاک هوشمند تلفیقی از پلاک کدپستی و پلاک شهرداری است و برای هر پلاک هوشمند یک QR کد تعریف شده که افراد با گوشی موبایل می‌توانند به راحتی نشانی را پیدا کنند.
آقاجانی کاهش هزینه‌ اجرا، برخط (آنلاین) بودن و قابلیت به‌روزرسانی اطلاعات پلاک، قابلیت خوانش QR روی پلاک از فاصله ۱.۵ متری، استفاده در خدمات اورژانسی و حوادث و قابلیت نمایش موقعیت مکانی ملک روی نقشه را از مزایای استفاده از پلاک هوشمند کد پستی(QR)، برشمرد.
مدیرکل پست استان سمنان تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مکلف هستند نسبت به ساماندهی و تعیین اسامی معابر بدون نام و همچنین ساماندهی پلاک آبی ساختمان‌های شهرها و روستاها با رعایت ضوابط و چارچوب‌های تعیین شده در دستورالعمل‌های اجرایی اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: آدرس استاندارد به عنوان پایه و اساس طرح "جی نف" محسوب می‌شود که نصب پلاک آن بعنوان یکی از وظایف شهرداری باید در منازل شهروندان نصب شود و اداره‌کل پست در این زمینه برای تسریع در کار و نصب آدرس استاندارد همراهی می‌کند.
آقاجانی بیان کرد: براساس هماهنگی‌های انجام شده نصب ۱۱هزار و ۶۹۳ پلاک طرح جدید در سمنان و ۱۵ هزار پلاک در شاهرود آغاز شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای نصب ۱۵ هزار و ۵۰۰ پلاک هوشمند در سرخه و ۲۰ پلاک در مهدیشهر توافقات با شهرداری‌ها انجام شده و در شهرهای گرمسار و دامغان توافقات در دست بررسی است.
مدیرکل پست استان سمنان گفت: تعریف نشانی استاندارد برای واحدهای مسکونی یک ضرورت است که پست استان این مقوله مهم را با جدیت دنبال می‌کند.
۲۶۸ واحد پستی در استان سمنان فعالیت دارند که ۸۳ واحد در شهرهای استان و ۱۸۵ واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار