مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۲۲۰ فقره بازرسی از واحد‌های تولیدی استان از لحاظ رعایت استاندارد‌ها منجر به ابطال ۱۲ فقره پروانه استاندارد در بهار امسال شد.
کد خبر: ۹۸۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵ 25 July 2021
 

 

 

به گزارش  تابناک سمنان  عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان در راستای تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و همچنین حمایت از حقوق مصرف کننده، توسعه اقتصادی و ایجاد رقابت سازنده در بین تولید کنندگان محصولات داخلی از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، ۲۲۰فقره بازرسی از واحد‌های تولیدی استان سمنان انجام دادند.

او ادامه داد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور و تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

رستمی اضافه کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان به صورت مستمر به بازدید از خط تولید، مواد اولیه و شرایط نگهداری فرآورده، همچنین بررسی اسناد و مدارک مربوط به کالیبراسیون و آزمایشات انجام شده در واحد کنترل کیفیت شرکت می‌پردازند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال در بازرسی‌ها ۱۵ فقره پروانه استاندارد صادر، ۳۴ فقره پروانه استاندارد تمدید و یک پروانه تعلیق شد.

او یادآور شد: پیگیری نکردن واحد تولیدی برای تمدید پروانه، تعطیلی، غیرفعال بودن واحد‌ها و رعایت نکردن استاندارد‌های اجباری تولیدات و خدمات ارائه شده از جمله عوامل تعلیق و ابطال این پروانه‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: کارشناسان به طور تصادفی از کالا‌های تولید شده برای ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط لازم و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استاندارد بودن کالا‌های تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار