مسوول جمعیت امام رضایی‌ها با بیان اینکه کار دشمن بزرگنمایی، عملیات روانی و از کاه کوه‌ساختن است گفت: اگر یک مدیریت جامع و تخصصی با تفکر جهادی پیدا شود شاید در عرض هشت سال بشود مسائل ۴۲ساله خوزستان را حل کرد.
کد خبر: ۹۸۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 24 July 2021

مسوول جمعیت امام رضایی‌ها با بیان اینکه کار دشمن بزرگنمایی، عملیات روانی و از کاه کوه‌ساختن است گفت: اگر یک مدیریت جامع و تخصصی با تفکر جهادی پیدا شود شاید در عرض هشت سال بشود مسائل ۴۲ساله خوزستان را حل کرد.
روزنامه جام جم گفت‌وگویی با حاج حسین یکتا، مسوول جمعیت امام رضایی‌ها انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

در حال شناسایی تک‌تک روستاهای خوزستان و سطح‌بندی مشکلات هستیم

- کلا در خوزستان ۷۲۰ روستا مشکل کمبود آب دارند که قرار است با کمک‌های ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و دستگاه‌های دولتی مشکلات این روستاها به سرعت حل شود.

- در دشت‌آزادگان این‌طور نیست که همه روستاها مشکلات حاد داشته و گرفتار بحران باشند.

- ما در حال شناسایی تک‌تک روستاها و تحلیل وضعیت و سطح‌بندی مشکلات هستیم تا با کمک تعداد زیادی از خیریه‌ها و خیران که در منطقه حضور دارند، باری را به منزل برسانیم.

کار بر زمین مانده در خوزستان فراوان است

- آنقدر کار بر زمین مانده در خوزستان وجود دارد که اگر همه با هم کار کنیم باز کار برای انجام وجود دارد.

- با این که فراوانی گروه‌های جهادی و خیریه‌ها در منطقه زیاد است اما به‌دلیل همدلی و اتحادی که میان‌شان وجود دارد هرگز جلوی دست و پای هم نیستند.

سعی گروه‌های جهادی این است که حال خوب برای مردم ایجاد کنند

- ما به‌عنوان جمعیت امام‌رضایی‌ها به همراه بخش‌های دولتی و حاکمیتی در حال شناسایی دقیق مشکلات و ارائه راهکار برای حل آنها هستیم.

- مثلا یک‌جا نتیجه بررسی‌های ما این شده که باید با استفاده از تانکرهای هزار لیتری آب را به‌سرعت به خانه‌های مردم برسانیم، یک‌جا نتیجه این شده که برای نجات گاومیش‌ها باید حوضچه‌های آب ایجاد کنیم و در جای دیگر نتیجه این شده که چون روستا لوله‌کشی آب دارد باید هرچه سریع‌تر این لوله‌ها را به شبکه آبرسانی استان وصل کنیم.

- در واقع سعی گروه‌های جهادی این است که وسط کلی غم و غصه، حالی خوب برای مردم ایجاد کنند.

نگاه مردم خوزستان به انقلاب اسلامی ریشه‌ای است

- مردم خوزستان خونگرم و شریف و نجیب‌اند و مرزداران پای کار انقلاب هستند که نگاه‌شان به انقلاب اسلامی ریشه‌ای است و دنبال امنیت پایدار هستند.

- انسان وقتی میان این مردم می‌آید خودش را مدیون می‌بیند چون وارد دیار پر‌غصه‌ای می‌شود که زیرش نفت است و رویش نخل و میانش نهر، ولی از این همه فقر رنج می‌برد.

دستگاه‌ها باید خیلی زودتر پای کار خوزستان می‌آمدند

- این مردم سال‌های سال است که صبر کرده‌اند و باز هم تحمل می‌کنند و اگر هم امروز صدای تعدادی از آنها بلند شده به دلیل این است که بی‌آبی، زندگی‌شان را تهدید کرده. امروز همه کسانی که در خوزستان در حال خدمت‌رسانی هستند حس خوب انجام دین دارند.

- خیران هر کاری که از دستشان برمی‌آید انجام می‌دهند و یک طلبه لباس روحانیت خود را درمی‌آورد تا به مردم خدمت کند یا فلان دستگاه و نهاد امکانات‌شان را پای‌کار می‌آورند و همه باعث دلگرمی و آرامش مردم منطقه شده است. البته این کارها باید خیلی جلوتر انجام می‌شد.

مشکلات ۴۲ساله خوزستان با یک مدیریت جهادی حل می‌شود

- وقتی یک استان از زوایای مختلف مشکل دارد، یعنی آدم‌های مختلف در مسؤولیت‌ها و زمان‌های مختلف مقصرند.

- معتقدیم اداره امور خوزستان نیاز به یک نقشه راه درست و مدیران انقلابی، متخصص و پای‌کار دارد تا همه کاستی‌ها را در همه ابعاد جبران کنند.

- شاید نشود عدد دقیقی گفت اما اگر یک مدیریت جامع و تخصصی با تفکر جهادی و تعدادی نیروی انسانی پای‌کار و همدل و همراه پیدا شود شاید در عرض هشت سال بشود مسائل ۴۲ساله خوزستان را حل کرد.

کار دشمن بزرگنمایی، عملیات روانی و از کاه کوه‌ساختن است

- کار دشمن بزرگنمایی، عملیات روانی و از کاه کوه‌ساختن است. آنها‌ کارشان این بود که درد و غم و غصه‌ای را تبدیل به اغتشاش کنند و از صدای اعتراض بحق مردم صدای تیر و تفنگ بلند کنند.

- درواقع آنها کوشیدند یک اتفاق اجتماعی را با عملیات روانی به یک مسأله امنیتی تبدیل کنند برای همین همه رسانه‌های بیگانه دست‌به‌دست هم دادند تا غم و غصه خوزستان را به قصه‌های عجیب‌وغریب تبدیل کنند.

- اگر بگویند اوضاع خوزستان بهتر نخواهد شد نیز ناشی از همین عملیات روانی است. اکنون‌که آب به مناطق بی‌آب واردشده ، مردم و عشایر توجیه شدند و اوضاع آرام است و هرچه می‌کوشند مردم را تحریک کنند، نمی‌توانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار