عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: ما در مجلس در بودجه ۱۴۰۰ رقم‌های خوبی را برای حل مشکلات استان خوزستان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفتیم که امیدوار هستیم با تحقق آن قصوری که گاهی در خوزستان و سیستان و بلوچستان سر درمی‌آورد برطرف شود
کد خبر: ۹۸۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸ 24 July 2021

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: ما در مجلس در بودجه ۱۴۰۰ رقم‌های خوبی را برای حل مشکلات استان خوزستان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفتیم که امیدوار هستیم با تحقق آن قصوری که گاهی در خوزستان و سیستان و بلوچستان سر درمی‌آورد برطرف شود

روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام رئیسی مبنی‌بر این‌که اگر طرح رهبر معظم انقلاب درباره خوزستان تحقق پیدا می‌کرد مشکلات امروز به وجود نمی‌آمد، بیان کرد: واقعیت این است که صحبت‌های رئیس‌جمهور منتخب نشانگر عزم جدی برای حل ریشه مسئله استان‌هایی است که به‌واسطه سوءمدیریت در محرومیت به سر می‌برند. به نظر می‌رسد مسئله خوزستان و سیستان و بلوچستان و استان‌های مشابه در اولویت دولت بعدی خواهد بود.

متفکرآزاد افزود: از طرف دیگر ما در مجلس در بودجه ۱۴۰۰ رقم‌های خوبی را برای حل مشکلات استان خوزستان و سیستان و بلوچستان در نظر گرفتیم که امیدوار هستیم با تحقق آن و روی کار آمدن دولت توانمند و متخصص و جهادی، قصوری که گاهی در خوزستان و سیستان و بلوچستان سر درمی‌آورد برطرف شود و طی یکی و دو سال آینده شاهد مشکلات این‌چنینی در این استان‌ها نباشیم.

وی گفت: اگر نگاه مدیریتی کشور روزمره یا نگاهی براساس امکانات دراختیار باشد و آن زمان بوروکراسی حاکم بر امور اداری به‌صورت کند و سست به سمت حل مشکلات حرکت کند، باید سال‌ها منتظر حل مشکلات استان‌های محروم باشیم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس ابراز کرد: با این وضعیت نمی‌توان مشکلات را حل کرد. حل مشکلات این‌چنینی با یک رویکرد جهادی انجام‌پذیر است. نمی‌گویم که حل مسائل یک‌شبه انجام می‌شود اما می‌توان راهکارهای معطوف به نتیجه را اندیشید و آن‌ها را عملیاتی کرد.

او اظهار کرد: گمان من این است که دولت‌ها به‌ویژه دولت فعلی در مناطق مذکور در حال حساب‌کتاب بوده و کارها را طبق روال بوروکراسی اداری پیش می‌برده است، اما مشکلات استان‌های محروم با رویکرد جهادی و انقلابی قابل‌حل است.

متفکرآزاد در انتها تأکید کرد: مسئولان باید مشکلات این استان‌ها را اولویت کشور بدانند و نگاه آن‌ها باید حمایتگرانه باشد و مناطقی که دچار عقب‌ماندگی از توسعه شدند نشان از این است که در توزیع ثروت و امکانات با عدالت رفتار نکرده‌ایم و مسئولان امر باید به این نکته توجه کنند.

منبع: روزنامه رسالت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار