مرحله نخست طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک که ورق های آن تماماً توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار در کشور تولید شد، با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۸۰۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷ 24 July 2021

مرحله نخست طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام گوره به جاسک که ورق های آن تماماً توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان برای اولین بار در کشور تولید شد، با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در هشتاد و سومین برنامه افتتاح طرح‌های ملی با عنوان جهش تولید با بهره برداری از طرح‌های مربوط به وزارت نفت در ۳ استان بوشهر، هرمزگان و فارس، امروز را روز تاریخی بسیار بزرگی برای ملت ایران عنوان کرد که هر چه زمان می‌گذرد، اهمیت این مساله برای مردم روشن‌تر می‌شود.

رییس‌جمهوری افزود: برای جهان روشن است که جمهوری اسلامی ایران چه اقدام بسیار مهم ملی انجام داده است. شاید پروژه‌ای با این عظمت برای صادرات نفت، با این هدف که پایانه صادراتی جدیدی نه در خلیج فارس بلکه در دریای عمان داشته باشیم بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با تبریک روز عرفه و عید قربان همچنین عید سعید غدیر گفت: افتتاح امروز بسیار حائز اهمیت و مهمترین افتتاح دولت یازدهم و دوازدهم است و از همه مسوولان، مهندسان، کارگران، شرکت‌های تولید کننده ورق لوله و جابجا کننده لوله، سازنده پمپ‌ها و نیروگاه‌ها، قدردانی کرد.

رییس جمهوری افزود: دولت آمریکا در دو زمینه با ما وارد جنگ شد که یکی در زمینه نفت و صادرات نفت بود و دیگری هم تامین کالاها. هر دو بسیار تاثیر گذار بود و روی آن حساب کرده بودند.

وی ادامه داد: این افتتاح، پاسخ قوی و محکمی به همه توطئه گران به ویژه آمریکا داد. نفت از جمله تحریم‌های مهم آمریکایی‌ها بود که البته تحریم‌های دیگری هم داشتند/ایرنا

فولاد اکسین خوزستان حلقه واسطه طرح ملی انتقال نفت خام گوره_جاسک

خط لوله گوره-جاسک طولانی‌ترین خط لوله انتقال نفت خام در خاورمیانه به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر می‌باشد که قادر است نفت ترش را از گوره به منظور صادرات روزانه یک میلیون بشکه نفت خام به بندر جاسک منتقل نماید که با آغاز تحریم‌ها، واردات ورق های مورد نیاز با چالش‌هایی مواجه و در نهایت متوقف شد و تنها راه اجرای این پروژه‌، استفاده از توان تولیدکنندگان داخلی بود. به این ترتیب کارشناسان شرکت فولاد اکسین خوزستان با نظارت مستقیم وزارت نفت، ورق‌های API محیط ترش را تولید کردند و خوشبختانه امروز شاهد بهره برداری از فاز نخست این طرح ملی می باشیم.

این موفقیت بزرگ حاصل تلاش و توان متخصصان فولاد اکسین خوزستان بوده که با بهره گیری درست از تجهیزات و تکنولوژی در اختیار به یاری صنعت نفت شتافتند و علاوه بر بومی سازی این محصول استراتژیک موجب جلوگیری خروج ارز از کشور شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار