شهردار تهران:
شهردار تهران با اشاره به اینکه منطقه ۱۰ شهرداری پایتخت از حیث سرانه فضای سبز و زیرساخت‌های محلی جزو مناطق کم برخوردار محسوب می‌شود، گفت: زیرساخت‌ها و خدمات باید در مناطق و کل شهر عادلانه تقسیم شود.
کد خبر: ۹۷۸۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 14 July 2021

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهرداری تهران، پیروز حناچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح باغ ایرانی حکیم، گفت: منطقه ۱۰ از مناطق قدیمی و باسابقه تهران است این منطقه به شدت از فقدان فضای عمومی رنج می برد . فضاهایی مانند باغ ایرانی در شرایط بحران نیز به شهر کمک خواهد کرد.

وی افزود: منطقه ۱۰ که شکل گیری آن به حدود سال ۱۳۰۴ برمی گردد و جزو اولین مناطق شکل گرفته در بیرون از حصار ناصری است و ۲۰ هکتار مساحت و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دارد که نشان می دهد تراکم نفر در هکتار در آن بالا است و باید با توسعه کمی و نوسازی بافت فرسوده خدمات مناسب با توسعه جمعیتی آن ارائه شود.

شهردار تهران اضافه کرد: در این دوره با پیگیری های انجام شده و سیاست گذاری شورا توسعه فضای سبز در مناطقی که سرانه فضای سبز پایین دارند، در دستور کار قرار گرفته و جرائم قطع درختان صرفا برای توسعه فضای سبز اختصاص داده شده است تا در مناطقی که ظرفیت بالا و سرانه کمتری داشتند، سرانه فضای سبز ارتقا پیدا کند.

وی گفت: باغ حکیم نیز به عنوان ماموریت شهرداری از آموزش و پرورش و از همان محل اعتبار در نظر گرفته شده از سوی شورا، تملک شد.

شهردار تهران با بیان اینکه در این منطقه چند باغ دیگر نیز تملک خواهد شد، عنوان کرد: سرانه فضای سبز این منطقه در حال حاضر ۲/۴۸ متر مربع است و با تمام تلاش‌ها و تملک و ایجاد باغها و بوستانهایی مانند نظر، استانبولی، رعیت و چند باغ دیگر به ۲.۷ متر می رسد که با این حال نیز تا حد استاندارد و قابل قبول فاصله زیادی دارد.

حناچی افزود: مردم محله می توانند با احساس حس تعلق در نگهداری این باغ موثر باشند و تردد خانواده ها امنیت را برای آن به ارمغان می آورد.

وی با بیان اینکه باغ حکیم از نوع باغ های محلی و پروژه آن از نوع پروژه های توسعه محلی است، یادآور شد: پروژه های محله ای از سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و ۲ هزار میلیارد اعتبار برای آن در نظر گرفته شد که تاثیر زیادی در کیفیت زندگی در محلات خواهد داشت. امیدواریم در شورای بعد نیز به این نکته توجه شود.

شهردار تهران ضمن خیر مقدم به خانواده های شهدا که در مراسم حاضر بودند، گفت: بنده به این محله حس تعلق دارم و از کوچه های غفوری و عارف در کودکی خاطره داشتم.

وی ابراز امیدواری کرد که باغهای باقیمانده نیز از طریق ابزارهای قانونی و مذاکره با مالکین عمومی و خصوصی تملک شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار