ناظر گمرکات خوزستان به انجام تشریفات قانونی برای خروج فوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره)اشاره کرد و گفت:مدت زمان رسوب کالاهای اساسی در این بندر متعادل می‌شود.
کد خبر: ۹۷۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳ 13 July 2021

غلامرضا بلوطی میرزا با بیان اینکه رسوب کالاهای اساسی در بندر امام ناشی از کمبود کامیون حمل بار است اظهار داشت: با تمهیدات اندیشیده شده ۲۰درصد به ظرفیت کامیون‌ها در بندر امام افزوده شده و تعداد کامیون ها در این بندر به ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه کمتر از ۲ ماه رسوب کالای اساسی در بندرامام خمینی(ره) متعادل خواهد شد افزود: کمبود کامیون به دلیل برداشت محصول در مناطق مرکزی کشور، شرایط آب و هوایی و شرایط رقابتی بخش خصوصی و بخش دولتی است که تا حدودی مشکل برطرف شده است.

بلوطی میرزا گفت: گمرک بندر امام خمینی آمادگی ۲۴ ساعته برای ترخیص کالاهای اساسی به منظور تسهیل در واردات کالاهای اساسی به کشور را دارد و هدف ودغدغه متولیان امر رساندن کالاهای اساسی و تامین دام به بازارهای هدف است.

وی به افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی از بنادر استان خوزستان در سال گذشته اشاره کرد و افزود:علی رغم تحریم ظالمانه شاهد رشد ۲۵۰درصدی صادرات کالا از بندر خرمشهر و سایر بنادر استان خوزستان هستیم.

حدود ۸۵درصد حجم کالاهای اساسی فله‌ای مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.
این بندر راهبردی کشور سالانه ظرفیت تخلیه و بارگیری ۵۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی را دارد.

پارسال حدود ۱۳.۷میلیون تن کالای اساسی(غلات و نهاده‌های دامی) از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار