فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: طی نشست و گفت وگو با مدیرکل فرودگاه بین المللی داغستان روسیه ، مقرر شد محصولات سبزی صیفی شهرستان دزفول بدون واسطه و به صورت مستقیم به این کشور صادر شود.
کد خبر: ۹۷۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱ 12 July 2021

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: طی نشست و گفت وگو با مدیرکل فرودگاه بین المللی داغستان روسیه ، مقرر شد محصولات سبزی صیفی شهرستان دزفول بدون واسطه و به صورت مستقیم به این کشور صادر شود.

علی فرهمندپور افزود: دیداری با مدیرکل فرودگاه بین المللی استان داغستان روسیه و مدیرعامل یک شرکت سرمایه گذاری برگزار شد که طی آن ظرفیت های شهرستان دزفول بیان و در راستای صادرات محصولات تولید دزفول به روسیه برنامه ریزی شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر محصولات دزفول به صورت غیرمستقیم به کشور روسیه صادر میشوند گفت: در این نشست پیشنهاد شد این واسطه برداشته شود و در ازای آن در راستای توریست درمانی و جاذبه های گردشگری به کشور روسیه خدمات ارائه شود .
فرماندار دزفول افزود: ظرفیت های دزفول از جمله کارخانه قند، فولاد و ظرفیت های کشاورزی در این نشست بیان و قرار شد در اولین فرصت از این ظرفیت ها دیدن کنند تا زمینه های تبادل مشخص شود.
فرهمندپور با بیان اینکه اولویت صادرات محصولات سبزی و صیفی دزفول به روسیه است گفت: هنوز تفاهم نامه ای در این خصوص امضا نشده است ولی با یکی از شرکت ها برای پرواز مستقیم به روسیه رایزنی هایی شده تا با ۲ پرواز در هفته محصولات دزفول به روسیه صادر شود.
وی افزود: جایگاه دزفول به عنوان پایگاه مقاومت نیز در این نشست بیان شد و مسوولان روسیه مشتاق بازدید ظرفیت های دزفول و اقدامات بعدی در خصوص صادرات هستند و ازاین پیشنهاد خیلی استقبال کردند.

وی اظهارامیدواری کرد با انجام این دیدارها و پیگیری هایی که انجام خواهد شد شاهد صادرات مستقیم محصولات باکیفیت دزفول به روسیه باشیم.

سالانه افزون بر ۲ونیم میلیون تن انواع محصولات باکیفیت زراعی باغی در دزفول تولید میشود که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت ها، با واسطه و از طریق شهرهای شمالی کشور به روسیه و سایر کشورها صادر میشوند .

به علت صادرات باواسطه، در بیشتر موارد محصولات تولید دزفول با نام شهرهای دیگر به کشورهای مختلف صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار