همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۹۷۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸ 07 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در شیراز که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، هویت را یکی از مفاهیم اساسی زندگی انسان‌ها برشمرد و گفت: کیفیت زندگی انسان‌ها متناسب با هویت آن‌ها است و آنچه انسان‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند عمل آن ها و رفتار انسان‌ها نیز نشات گرفته از هویت آن‌ها است.

حاجی میرزایی افزود: چگونگی شکل‌گیری هویت با این مفهوم عمیق و با ارزش اهمیت ویژه‌ای دارد و در واقع هویت محصول نظام یادگیری صرف نظر از نظام رسمی یا غیررسمی یادگیری است.

وی گفت: نظام رسمی تحت تاثیر سه ابزار دیدن، شنیدن و اندیشیدن است که این سه ابزار کلیدی در پرتو تعالیم اسلامی غنی و تغذیه می‌شوند و هویت اسلامی یک فرد را شکل می‌دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه انسان‌ها در پرتو تعاملات، خود را می‌شناسند و می‌سازند، افزود: ارتباط نخست انسان با خود و بعد با محیط پیرامون است و این تعاملات موجب ایجاد درک انسان از خود می‌شود.


همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی با محور‌های تربیت هویت محور کودکان ایران اسلامی، تحلیل مقایسه‌ای تربیت هویت محور کودکان در دوره پیش دبستانی و چشم انداز تعلیم و تربیت هویت محور سال‌های اوان کودکی و در قالب‌های مقاله، فیلم کوتاه، پویانمایی، بازی‌های کودکانه، قصه گویی، قصه نویسی، قصه‌های قرآنی امروز به میزبانی استان فارس برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار