استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم‌آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۹۷۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 04 July 2021

استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت کم‌آبی در تالاب هورالعظیم گفت: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز (۱۳ تیرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: تالاب هورالعظیم دارای ۵ حوضچه است که حوضچه‌های یک و ۵ دارای ارتفاع هستند و در بهار نیز آبگیری این دو حوضچه به صورت کامل انجام نمی‌شود.

وی افزود: در بازدید هوایی که امروز از هورالعظیم انجام شد، وضعیت حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ خوب بود. حوضچه‌های شماره یک و ۵، حدود ۵۰ درصد و حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ بیش از ۸۰ درصد آبگیری شده بودند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: وسعت این حوضچه‌ها متفاوت است. حوضچه شماره یک حدود ۸ هزار هکتار، حوضچه شماره ۵ حدود ۲۰ هزار هکتار و حوضچه‌های ۲، ۳ و ۴ جمعا حدود ۱۱۰ هزار هکتار مساحت دارند.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به مشکلاتی که در حوضه آبریز کرخه در خصوص کمبود آب وجود دارد، گفت: قرار بود حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب از بستر رودخانه تا پایان شهریورماه وارد هورالعظیم شود اما تاکنون حدود ۵۰ میلیون مترمکعب وارد شده است و باید ۲۰۰ میلیون مترمکعب دیگر آب وارد شود.

وی افزود: مشکل اساسی این است که به محض رهاسازی آب، در مسیر شلتوک‌کاری آغاز می‌شود و این مساله یک دردسر بزرگ شده است. شلتوک‌کاران اشتباه بزرگی می‌کنند زیرا اگر محیط زیست از بین برود، سلامت انسان‌ها نیز از بین می‌رود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اگر هورالعظیم به کویر تبدیل شود، مشکل ریزگردها در خوزستان مردم را بیچاره می‌کند و سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. از مردم تقاضا دارم امسال از شلتوک‌کاری دست بکشند و اگر از این کار دست برندارند قطعا با توجه به شرایط آبی، به آن‌ها خسارت وارد می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار