هولدینگ به سازمان‌هایی گفته می‌شود که مالکیت چند شرکت در کسب و کارهای مختلف یا یکسان را بر عهده دارند. اگر کسب و کارها ماهیت حقوقی مجزا داشته باشند آن گروه از شرکت‌ها هولدینگ خواهند بود و اگر کسب و کارهای مختلف در قالب ماهیت حقوقی واحدی انجام شود، به آن سازمان چند کسب و کاره یا Diversified Company اطلاق می‌شود و به سازمانی که مالک کسب و کارهای زیر مجموعه است و نظام حاکمیتی و سرپرستی را بر آنها اعمال می‌نماید
کد خبر: ۹۷۰۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵ 13 June 2021

هولدینگ به سازمان‌هایی گفته می‌شود که مالکیت چند شرکت در کسب و کارهای مختلف یا یکسان را بر عهده دارند. اگر کسب و کارها ماهیت حقوقی مجزا داشته باشند آن گروه از شرکت‌ها هولدینگ خواهند بود و اگر کسب و کارهای مختلف در قالب ماهیت حقوقی واحدی انجام شود، به آن سازمان چند کسب و کاره یا Diversified Company اطلاق می‌شود و به سازمانی که مالک کسب و کارهای زیر مجموعه است و نظام حاکمیتی و سرپرستی را بر آنها اعمال می‌نماید، شرکت مادر گفته می‌شود. معمولاً شرکت‌های هولدینگ فرآیندهای عملیاتی مانند تولید و فروش را انجام نمی‌دهند و ارزش آفرینی آنها در اثر اجرای فرآیندهای مدیریتی و حاکمیتی مانند سرمایه‌گذاری، مدیریت استراتژیک، مدیریت عملکرد و مانند آن است. شرکت فولاد خوزستان به منظور افزایش کارایی، توسعه فضای کسب و کارو چابک‌سازی اقدام به تشکیل هولدینگ نموده است. یکی از هولدینگ‌های تابعه، شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد است که با دارا بودن بیشترین نیروی انسانی اقدامات گسترده‌ای را در شرکت فولاد خوزستان انجام می‌دهد. به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این شرکت با رحیم امیدی مدیرعامل این شرکت همکلام شدیم.
رحیم امیدی مدیرعامل شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد:

 

برای شروع از تاریخچه فعالیت شرکت و اهداف آن مختصری توضیح دهید؟

شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد در سال ۱۳۸۸ با مشارکت شرکت فولاد خوزستان و شرکت فرهنگی ورزشی آینده‌سازان فولاد خوزستان و با هدف ارائه خدمات فنی، مهندسی، مشاوره و انتقال دانش فنی با کیفیت بالا و قیمت رقابتی و به موقع به صنعت فولاد و با استفاده از تجربیات ارزنده مدیران و نیروهای متخصص در حوزه‌های مختلف صنعت فولاد تشکیل شد. در سال جدید به دنبال کسب رتبه هستیم. شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد وارد دوران جدیدی از حیات، یعنی وابسته نبودن به فولاد خوزستان برای کسب درآمد است. علاوه برآن با شرکت در مناقصات و مزایده‌های سایر سازمان‌ها و با بهره‌گیری از تجارب خود، منبع جدیدی از درآمد را تجربه خواهد کرد. در صورت تحقق این مهم، این شرکت به سودآوری گروه فولاد خوزستان کمک می‌کند.

شرکت ایده‌پردازان به لحاظ تامین نیروی انسانی، بزرگترین شرکت هولدینگ در میان گروه فولاد خوزستان به شمار می‌آید. در این مورد و قراردادهای جاری توضیح دهید؟

بدون اغراق، نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر سازمانی است. توسعه و چابک سازی این سرمایه علاوه بر ارتقاء کارآیی سازمان موجب کاهش هزینه‌ها نیز خواهد بود. افتخار داریم با بهره‌گیری از نیروهای مجرب و تکیه بر دانش جوانان بومی، بهترین خدمات را به شرکت فولاد خوزستان ارائه دهیم. عمده‌ترین فعالیت‌هایی که بر عهده‌ی شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد قرار دارد، شامل: تامین و نگهداری فضای سبز، تهیه و طبخ غذای کارکنان و تامین سرویس‌های ایاب و ذهاب و تاکیسرانی می‌شود. شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد با دارا بودن دو هزار و 300 نیرو، بنا دارد در ادامه به سمت تخصصی نمودن منابع انسانی حرکت کند. با تکیه بر این دیدگاه که می‌بایست به مجموعه فولاد خوزستان بهترین خدمات ارائه شود، مدیریت شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد به دنبال استفاده از نیروهای کارآمد و مجرب است. در این صورت علاوه بر جلب رضایت مدیران و کارکنان مجموعه فولاد خوزستان، می‌توان با حضور در بازار رقابت، سودآوری این شرکت را تضمین کرد.

برای چابک‌سازی و مکانیزه شدن شرکت چه اقداماتی صورت گرفته است؟

در حال حاضر مناقصات، مزایده‌ها و استعلام‌ها به روش سنتی و دستی صورت می‌گیرد. استفاده از سیستم‌ مکانیزه مناقصه و مزایده علاوه بر تسریع در انجام امور، افزایش شفافیت را به دنبال خواهد داشت. به همین منظور برای رفع هرگونه ابهام و بروزرسانی اطلاعات، به دنبال جایگزین نمودن سیست مکانیزه هستیم. از طرفی به منظور بکارگیری پیمانکارن مجرب و انجام با کیفیت پروژه‌های در دست اقدام، سیستم ارزیابی تامین‌گنندگان که تا پیش از این فعال نبود، راه‌اندازی شد. امروزه فناوری اطلاعات از مهمترین ابزارهای موفقیت سازمان‌هاست و بدون این ابزار نه تنها امکان رقابت وجود نخواهد داشت بلکه تهدیدات بسیاری متوجه سازمان‌های اقتصادی خواهد بود. به همین منظور مواردی همچون: پیگیری به منظور انجام فرآیند اخذ رتبه از مراجع ذیصلاح، راه اندازی یک وب سایت براساس فناوری روز به منظور بهره‌مندی از مزایا، راه‌اندازی سیستم ارزیابی تامین کنندگان، سیستمی نمودن برگزاری مناقصات و استعلام، سیستمی کردن انبار، تعیین نقطه سفارش جهت کالا، به حداقل رساندن تنخواه گردان، اجرای سیستم جمعداری اموال و فعال نمودن واحد کنترل پروژه جهت نظارت و ارزیابی دقیق پروژه‌ها و گزارش‌دهی ماهیانه از پروژه‌های فعال و درحال اجرا و برنامه‌ریزی جهت پیش بینی بودجه و تعیین کمیته بودجه‌ریزی را در دستور کار شرکت قرار داده‌ایم.

منابع انسانی در هر سازمان نقش تعیین‌کننده و محوری بر عهده دارد، در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟

رضایت‌مندی کارکنان و تقویت تعلق سازمانی، سرلوحه اهداف مدیریت شرکت ایده‌پردازان صنعت فولاد است. با عنایت به دستور مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و با هدف جبران گوشه‌ای از تلاش کارکنان نظام همسان‌سازی حقوق و دستمزد با استفاده از تجارب و دانش مشاور و کارگروهی توانمند در شرکت آغاز شده است. امید داریم فرآیند این اقدام مهم در شرکت و مراحل اجرایی پیاده‌سازی این نظام تا پایان سال کامل ‌شود. از طرفی مراحل عملیاتی طراحی، پیاده‌سازی و راه اندازی وب سایت با امکانات مناسب و بر اساس فناوری روز به منظور بهره‌مندی از مزایای آن در حوزه اطلاع‌رسانی اخبار، اجرای مناقصات و مزایده‌ها از طریق محیط وب، در حال انجام است.

همچنین جهت رفاه حال کارکنان و با مذاکراتی که با بانک داشته‌ایم، تسهیلات کم بهره با سود 4 درصد و به مبلغ 150 میلیون ریال را بصورت ماهانه برای همکاران در نظر گرفته‌ایم و شایان ذکر است هر ماه به 200 تن از کارکنان تلاشگر این مجموعه تسهیلات اعطا می‌شود.

برچسب ها: فولاد خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار