استاندار خوزستان گفت: مدیران صادقانه با مردم رفتار کنند و با ارائه آمار و ارقام درست و صحیح ضمن جلب اعتماد عمومی ، زمینه هر گونه تنش را از بین ببرند.
کد خبر: ۹۶۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 01 June 2021

استاندار خوزستان گفت: مدیران صادقانه با مردم رفتار کنند و با ارائه آمار و ارقام درست و صحیح ضمن جلب اعتماد عمومی ، زمینه هر گونه تنش را از بین ببرند.

قاسم سلیمانی دشتکی در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای استانداری با ابراز گله مندی از غیبت برخی مدیران در جلسات افزود: برای تصمیم گیری درست از تمامی مدیران درخواست دارم که در جلسات حضور داشته باشند در غیر این صورت این بی نظمی و بی مسئولیتی را به وزیر مربوطه آن دستگاه اعلام خواهم کرد.

وی گفت: با ارائه آمار درست و بیان مشکلات و علت بروز مسائل باید اطمینان مردم را جلب کرد.

استاندار خوزستان در خصوص ارسال گندم از خوزستان به استان های دیگر بیان کرد: تنها به میزان ۵۰ درصد نیاز هر استانی که درخواست گندم دارد باید این کالا از استان خارج شود ونباید به گونه ای رفتار شود که در استان در بحث کمیت و کیفیت گندم با مشکل مواجه شویم.

سال سختی در پیش رو است

استاندار خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی وخشکسالی و محدودیت کشت سال سختی را در پیش رو داریم.

وی گفت: در چند روز اخیر کشاورزان بارها به دیدار من آمدند و نگران محدودیت های کشت و آبیاری بودند، بسیاری از کشاورزان از عدم پرداخت خسارت سیل نیز گله مند بودند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: متاسفانه تنها ۶۳ درصد خسارت به کشاورزان پرداخت شد و باید این موضوع از سوی مدیران مربوطه در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور پیگیری شود تا خسارت کشاورزان به طور کامل پرداخت شود.

ورود و خروج کالا به بندر امام خمینی (ره) باید متعادل شود

استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به بازدید چند روز اخیر خود با مسئولان کشوری از بندر امام (ره) افزود: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا در این بندر دپو شده است که می توان با یک مدیریت درست برای خروج هر چه سریعتر کالا از بندر برنامه ریزی کرد.

وی گفت: برای خروج مناسب و متعادل کالا از بندر باید روزانه سه هزار کامیون در این بندر تردد داشته باشد این در حالی است که روزانه یکهزار و ۲۰۰ کامیون تردد دارند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: برای اینکه ذخیره کالا در این بندر به تعادل برسد باید ورود و خروج کالا را متعادل نمود و دستگاه مربوطه باید کامیون داران را بسیج کند تا در خروج کالا از بندر همکاری کنند.

ثبت کالا در سامانه جامع تجارت

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: سامانه ساتکا در استان برای ثبت کالاها و نظارت بر مسیر تامین و توزیع کالاهای مختلف راه اندازی شده بود که مورد تشویق وزارتخانه نیز قرار گرفتیم.

امیر حسین نظری بیان کرد: به تازگی وزارت صمت اعلام کرده است که باید تمامی کالاها در سامانه جامع تجارت ثبت شوند تا امکان نظارت بر تامین و عرضه کالاها در سطح ملی وجود داشته باشد.

وی گفت: در حال ثبت کالاهای استان در این سامانه هستیم و این روند تا ۲ هفته زمان می برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار