رییس هیات داوران ششمین جشنواره شهر و رسانه اهواز گفت: برگزاری این جشنواره از آن جهت اهمیت دارد که تولیدات بومی خود را کشف کنیم و جامعه، نویسندگان و خلاقان آثار فرهنگی را بشناسد.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 12 May 2021

رییس هیات داوران ششمین جشنواره شهر و رسانه اهواز گفت: برگزاری این جشنواره از آن جهت اهمیت دارد که تولیدات بومی خود را کشف کنیم و جامعه، نویسندگان و خلاقان آثار فرهنگی را بشناسد.

غلامرضا فروغی نیا اظهار داشت: جشنواره شهر و رسانه توسط معاونت فرهنگی شهرداری اهواز از سال ۸۹ پایه گذاری شده و به توسعه فرهنگی منطقه در خوزستان کمک زیادی می‌کند.

وی افزود: این جشنواره در بخش‌های مختلف شامل سرمقاله و یادداشت، مقاله، عکس، طراحی گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر ، تیتر ، کاریکاتور و فیلم برگزار می‌شود و نفرات اول تا سوم جوایز نفیس دریافت می کنند.

فروغی نیا ادامه داد: در شرایط رخوتی که بیماری کرونا ایجاد کرده این جشنواره می‌تواند انگیزه ای برای آفرینندگان آثار فرهنگی باشد.

رییس هیات مدیره خانه مطبوعات خوزستان با اشاره به برگزاری جشنواره شهر و رسانه در دو بخش اصلی و ویژه گفت: کرونا و مدیریت شهری و سیلاب از جمله بخش‌های ویژه هستند و خبرنگاران که به صورت میدانی در حوزه‌های کرونا و سیلاب فعال بوده اند با درک بیشتر و خلاقیت آثاری به جا و ماندگارارائه کرده اند.

وی با بیان اینکه جنوب کشور به ویژه خوزستان در غنی‌سازی فرهنگ کشور تاثیرات زیادی دارد اظهار داشت: این استان همواره در حوزه شعر وداستان افراد موفقی را در عرصه فرهنگ کشور تربیت کرده و در حوزه روزنامه نگاری، مقاله، یادداشت ومصاحبه با توجه به حضوررسانه‌های متعدد استان انتظار داریم آثار با ارزشی خلق شود و نگاه خوبی به مسائلی از جمله سیلاب و کرونا داشته باشیم.

فروغی نیا اضافه کرد: از آنجایی که خوزستان یک استان امنیتی است و با تجربه هشت سال دفاع مقدس و دیگر مشکلات و اتفاقات، نقش قلم و فرهنگ و توسعه نقش موثری دارد، توجه به این موضوع و دستاوردهای جشنواره می تواند به اتحاد اقوام خوزستان و آثار مثبت در منطقه منجر شود.

رییس هیات داوران ششمین جشنواره شهر و رسانه ابراز امیدواری کرد: درآینده ای نزدیک امکان برگزاری جشنواره به صورت ملی نیز فراهم شود و با ریشه کن شدن بیماری کرونا امکان برگزاری شایسته تری را در اختتامیه جشنواره داشته باشیم.

ششمین جشنواره شهر و رسانه با موضوعاتی شامل مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، پاکیزگی شهر و مدیریت تفکیک پسماندها، نوسازی بافت‌های فرسوده، فرهنگ شهروندی و آسیب‌های اجتماعی، حمل و نقل عمومی ترافیک، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی (با نگاه ویژه به شهید سردار سلیمانی)، شهرسازی، زیباسازی و طراحی المان‌های شهری و فضای سبز و فعالیت‌های عمرانی در شهردر بخش اصلی و محورهای کرونا و مدیریت شهری و سیلاب و آبگرفتگی‌ها در بخش ویژه فراخوان داده است.

مهلت ارسال آثار جشنواره تا پنج خبردادماه تمدید شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار