رییس آموزشگاه تکنولوژی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۳۴ دوره کنترل فوران چاه از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی این شرکت پارسال، در اجرای شیوه نامه صلاحیت حرفه‌ای عملیات حفاری ابلاغی از سوی وزارت نفت، برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷ 11 May 2021

رییس آموزشگاه تکنولوژی شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۳۴ دوره کنترل فوران چاه از سوی اداره آموزش و تجهیز نیروی انسانی این شرکت پارسال، در اجرای شیوه نامه صلاحیت حرفه‌ای عملیات حفاری ابلاغی از سوی وزارت نفت، برگزار شد.

 حبیب صفری با تاکید براینکه برگزاری این دوره‌ها امسال نیز با هدف فراگیری تمامی کارکنان عملیاتی و خدمات فنی جانبی ادامه خواهد داشت بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی این دوره‌ها با به کارگیری ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی شرکت در بستر فضای مجازی برگزار شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه یادگیری الکترونیکی (LMS) به صورت آنلاین و آفلاین به‌منظور برگزاری دوره‌های غیرحضوری برای استمرار برنامه‌های آموزشی شرکت و جلوگیری از وقفه در تامین نیازهای آموزشی کارکنان در چارچوب رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، افزود: این دوره‌های تعریف شده در تقویم آموزشی شرکت، در زمینه‌های حفاری، مکانیک، برق، سیال، سیمان و بازرسی است.

رییس آموزشگاه تکنولوژی حفاری شرکت ملی حفاری ایران گفت: همسو با این برنامه ۷۵ دوره فنی و تخصصی نیز از طریق حضور مدرسان و کارشناسان آموزش در موقعیت استقرار دستگاه‌های حفاری و نواحی عملیاتی برگزار شد که بررسی بازخورد آن، افزایش سطح آگاهی فنی و رضایتمندی کارکنان اقماری از ایجاد این فرصت خارج از دوره استراحت آنان بوده است.

صفری ادامه داد: برگزاری دوره‌های آنلاین نرم افزار لند مارک(Landmark)، سامانه ستاد، قانون برگزاری مناقصات، دوره آموزشی مدیریت ریسک، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت استرس، کار تیمی و ایمنی آتش نشانی، بخش دیگری از سرفصل‌های دوره‌های آموزشی این شرکت است.

بر اساس این گزارش، دستگاه حفاری ۹۵ فتح ۳۱ که تیر سال ۹۶ در موقعیت چاه ۱۴۷ رگ سفید مستقر شده بود، در هفتم آبان‌ همان سال دچار انفجار و آتش سوزی شد و در پی این حادثه، ۲ نفر از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران (حفار و دکلبان) جان خود را از دست دادند.

شرکت ملی حفاری ایران که دفتر مرکزی آن در اهواز است یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است و اجرای عملیات حفاری به منظور اکتشاف، تولید و بهره‌برداری از مخازن نفت و گاز و نیز تعمیر و ترمیم آنها ایجاد چاه‌های تزریقی و انجام تمامی خدمات فنی وابسته اعم از قلمرو داخلی و فلات قاره را بر عهده دارد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۷۵ دکل حفاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار