نماینده ولی فقیه در خوزستان مبلغ زکات فطره و کفاره روزه را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۶۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 11 May 2021

به گزارش  دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز مبالغ شرعی فطریه و کفارات سال ۱۴۰۰ در خوزستان بر اساس اعلام دفتر رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

بر این اساس مبلغ زکات فطره بر اساس گندم، برای هر نفر معادل سه کیلوگرم یا ۲۰۰ هزار ریال است، همچنین مبلغ زکات فطره بر اساس برنج ایرانی برای هر نفر معادل یک میلیون ریال و برنج غیر ایرانی برای هر نفر ۷۵۰ هزار ریال است.

در این اطلاعیه کفاره قضای عمد روزه نیز به ازای هر یک روز سه میلیون ریال است. همچنین کفاره قضای عذر روزه به ازای هر یک روز ۵۰ هزار ریال است.

یکی از اعمال واجب در روز عید فطر پرداختن زکات فطره است. زکات فطره بر کسانی واجب است که در شب عید فطر اول اینکه مکلف باشند و دوم اینکه فقیر نباشد و سوم اینکه نان خور دیگران هم محسوب نشوند. کسانی که دارای این شرایط هستند زکات فطره را باید بپردازند.

بر اساس استفتا از رهبر معظم انقلاب در خصوص زمان پرداخت فطریه ، نظر معظم له به این شرح است: پس از اثبات حلول ماه شوال فرد می تواند آن را کنار بگذارد. اگر نماز عید فطر می خواند، بنا بر احتیاط واجب باید پیش از نماز زکات فطریه را پرداخت کند یا کنار بگذارد و اگر نماز عید نمی‌خواند، تا ظهر روز عید فطر مهلت دارد.

گفتنی است، نماز عید سعید فطر به امامت حجت‌ الاسلام و المسلمین موسوی‌ فرد در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اتوبان آیت‌اله بهبهانی روبه‌روی درب شماره ۶ مصلای مهدیه امام خمینی(ره) اهواز راس ساعت ۷:۳۰ صبح روز عید فطر برگزار می‌شود.

برچسب ها: میزان فطریه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار