مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت : کشاورزان و صنایع چنانچه در ساعت پیک مصرف به مدت چهار ساعت مصرف برق نداشته باشند، پس از ساعات پیک مصرف ۲۰ ساعت برق رایگان دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵ 11 May 2021

دکتر علی خدری  با بیان این که در تابستان سال جاری شرایط بسیار سختی پیش رو داریم، اظهار داشت : دستورالعمل هایی در خصوص کاهش مصرف برق مشترکین از سوی وزارت نیرو و توانیر به شرکت های توزیع نیروی برق ابلاغ شده که از مهمترین آنها عقد تفاهم نامه با کشاورزان و مشترکان صنعتی و مقابله جدی با دستگاه های رمز ارزهای غیرمجاز است.

وی با اشاره به لزوم همکاری مشترکان در ساعات پیک بار گفت: در سال گذشته به مشترکانی که با ما همکاری داشتند، درمجموع ۸۰ میلیارد ریال پاداش خوش مصرفی داده شد.

خدری به مصرف برق مشترکان حوزه کشاورزی پرداخت و با بیان این که کشاورزان بر اساس میزان همکاری در ساعات اوج بار مشمول پاداش می‌شوند، افزود: هر مشترک کشاورزی که در زمان پیک سایی، همکاری و مدیریت مصرف داشته باشد، پاداش خوش مصرفی دریافت می کند.
کاهش ۳۰۰ مگاوات مصرف برق در حوزه صنایع و کشاورزان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان تاکید کرد : طبق سیاست‌ها و مقررات توانیر، جهت گذر از تابستان، قطعا باید ۳۰۰ مگاوات در حوزه صنایع، کشاورزان و همه مشترکان کاهش مصرف داشته باشیم تا بتوانیم برق پایدار مورد نیاز را تامین کنیم.

وی همچنین به بخش نامه کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی و روشنایی معابر اشاره کرد و گفت: باید حدود ۱۱۳ هزار چراغ معابر در ورودی و خروجی بلوارهای تمامی شهرهای خوزستان به صورت یک در میان خاموش شود، البته روشنایی نقاط حادثه خیز و گلوگاه‌ها تامین است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با بیان اینکه برای کنترل بار سایر ادارات، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی از طریق رسانه ها انجام و آگاه‌سازی به صورت گسترده ادامه دارد، افزود: طبق بخش نامه‌ای که معاون اول رییس جمهور ابلاغ کرد، باید بار مصرفی ادارات و ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

وی ادامه داد : بر همین اساس در مرکز پایش، مصرف برق هر دستگاه را رصد می‌کنیم و گزارش خبری روزانه در ایام پیک از مرکز پایش توزیع تهیه می‌شود و دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف و البته ارگان‌ها و سازمان‌هایی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، از طریق صدا و سیما و رسانه های مکتوب و مجازی معرفی می شوند.

خدری در ادامه با اشاره به ساعت پیک بار از ۱۲ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ در فصل تابستان ، تاکید کرد: اگر مشترکین خانگی و اداری، دمای کولر خود را روی ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند، روشنایی های غیر ضروری را در ساعات پیک خاموش کنند، قطعا به آن دسته از مشترکان همراهی که در برنامه پیک سایی شرکت کنند، پاداش پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در پایان به موضوع دستگاه های استخراج رمز ارزهای غیرمجاز در استان اشاره کرد و گفت: استفاده از این دستگاه‌های غیر مجاز به شبکه آسیب می زند و به نوعی سرقت از شبکه محسوب می‌شود، و نیز باعث افزایش مصرف بی رویه برق می‌شود که متاسفانه بعضی از مردم اقدام به استفاده از این دستگاه ها کرده‌اند .

خدری افزود : برای کسانی که این مزارع استخراج رمز ارز( بیت کوین) را به شرکت های توزیع در تمام شهرستان‌ها یا نیروی انتظامی اطلاع دهند، تا ۲۰ میلیون تومان جایزه داده می شود.

وی با بیان اینکه برای اطلاع رسانی در مصرف بهینه برق باید آموزش فراگیر داد ، خاطر نشان کرد : امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی و ورودی آب سدها و در ادامه آن افت تولید برق ، ادارات، مردم و رسانه‌ها در راستای کاهش مصرف برق همکاری لازم را داشته باشند .

خوزستان دارای یک میلیون و ۱۱۲ هزار و ۴۴۰ مشترک است که از این تعداد ۳۳ درصد مشترکان روستایی هستند.

برچسب ها: دکتر علی خدری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار