رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مدیریت و کنترل بازار کیان اهواز که یکی از عوامل اصلی انتشار کرونا است، نیازمند اراده ای قوی و عزم استانی است و باید با جدیت در این موضوع ورود کرد.
کد خبر: ۹۶۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵ 11 May 2021

دکتر مهران احمدی بلوطکی  اظهار داشت: نگرانی بیشتر ما دید و بازدیدها و خریدهای سنتی عید فطر است و بازار کیان اهواز در راس این موضوع قرار دارد. با وجود هشدارهای داده شده بازار کیان به همان شکل سال های قبل و با همان گستردگی در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه ما یک دستگاه نظارتی هستیم و نمی توانیم در این خصوص ورود کنیم افزود: شاید نیاز باشد که تصمیم گیری در این خصوص در سطح بالاتری مثل ستاد کرونا و شورای تامین استان صورت گیرد تا راهکاری برای مدیریت بازار کیان اهواز در نظر گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: خوزستان از یک پیک ۱۰۰ روزه کرونا که بلندترین پیک استان بود و چالش های زیادی به همراه داشت عبور کرد. خوشبختانه اکنون مراجعه بیماران نسبت به هفته قبل حدود ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده و این روند نزولی ادامه دارد اما نگرانی اصلی ما نسبت به ۲ هفته آینده بوده که ممکن است به دنبال رفتارهای اجتماعی، مجددا روند بیماری در خوزستان صعودی شود.

متولی قبرستان سیدهادی مشخص نیست

وی در ادامه گفت: در یک سال اخیر بارها در مورد قبرستان سیدهادی بحث شده اما هنوز متولی آن مشخص نیست و نمی دانیم مسوولیت آن بر عهده اهواز یا حمیدیه است در حالی که پنجشنبه و جمعه این هفته ممکن است مجددا آتش کرونا برافروخته شود از سوی دیگر به راحتی از کنار بازار کیان عبور می کنیم.

احمدی بلوطکی گفت: در حالی به یک سری از اصناف که شاید ارباب رجوع زیادی ندارند تذکر می دهیم که یکی از چالش های اصلی ما در اهواز بازارچه های محلی هستند که برای کنترل آنها نیاز به اراده قوی تری است.

بازرسان بهداشت محل های در نظر گرفته شده برای نماز عید را رصد می کنند

وی بیان کرد: ما در آستانه عید فطر و انتخابات هستیم و هر چه به جلوتر می رویم روزهای سنگین تری در پیش داریم لذا برای اینکه فشار کمتری روی ما وارد شود نیاز به کمک دیگر ارگان ها داریم.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه مراسم نماز عید فطر قطعا باید با فاصله گذاری و زدن ماسک در نقاط مختلف انجام شود افزود: بازرسان ما از قبل محل هایی که برای نماز عید در نظر گرفته می شود، رصد کرده و توصیه های لازم را به متولیان، مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و ائمه جمعه ارائه می دهند تا مراسم نماز عید فطر با حفظ پروتکل های بهداشتی به خوبی برگزار شود.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار