معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز ضمن دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از دید و بازدید در ایام عید فطر، گفت: مقرر شده است نماز عید فطر در شهرهای با شرایط قرمز کرونایی فقط در فضای باز برگزار شود و مساجدی که فاقد فضای مناسب هستند، حذف شوند.
کد خبر: ۹۶۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 10 May 2021

 معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز ضمن دعوت از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از دید و بازدید در ایام عید فطر، گفت: مقرر شده است نماز عید فطر در شهرهای با شرایط قرمز کرونایی فقط در فضای باز برگزار شود و مساجدی که فاقد فضای مناسب هستند، حذف شوند.

سید مجید صالحی در جلسه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا شهرستان اهواز در سالن جلسات فرمانداری افزود: آرامستان‌های اهواز نیز در ایام عید فطر همچنان باید تعطیل باشند.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا، مقرر شده است که مساجد بیشتری برای برگزاری نماز عید فطر اختصاص یابد تا از تراکم جمعیت و ازدحام جلوگیری شود.

جانشین فرماندار اهواز در ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا ادامه داد: با توجه به اینکه اهواز جزو سه شهر با شرایط قرمز کرونا در استان است، برگزاری نماز عید فطر در این شهر فقط در فضای باز مجاز است که این مساله به سازمان تبلیغات اسلامی اعلام شده است.

وی ممنوعیت سفر از روز ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت را از دیگر مصوبات ستاد ملی کرونا در شهرهای قرمز کرونایی عنوان کرد و گفت: جرایمی نیز برای رانندگانی که محدودیت‌ها را رعایت نمی‌کنند توسط پلیس راهور اعمال می‌شود.

صالحی افزود: تاکنون گروه یک مشاغل مجاز به فعالیت بودند اما طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا فعالیت گروه‌های شغلی ۲ نیز مجاز اعلام شده است.

وی تاکید کرد: شهرداری اهواز باید برای کنترل شلوغی بازارها اقدام کند و بنرهایی نیز در سطح شهر برای تشویق مردم به رعایت پروتکل‌ها و خودداری از دید و بازدید عید نصب کند.

به گفته وی، دستورالعمل‌های فعالیت ادارات همچون گذشته و بر اساس مصوبه ستاد ملی ادامه دارد و ملزم به رعایت آن هستند که در صورت تخلف، برخورد قانونی می‌شود.

معاون فرماندار اهواز همچنین با بیان اینکه این نشست به صورت ویژه برای تشدید کنترل‌ها در ایام عید سعید فطر برگزار شده است، اظهار داشت: بر اساس فرهنگ ریشه‌دار در کشور و به ویژه خوزستان و اهواز، در ایام عید دید و بازدید و خرید صورت می‌گیرد که در شرایط قرمز کرونا این مساله باعث نگرانی شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تلاش‌هایی که برای کنترل بیماری کرونا صورت می‌گیرد، بتوانیم از وقوع پیک دیگر در اهواز جلوگیری کنیم.

صالحی مشارکت شهروندان را در جلوگیری از گسترش بیماری کرونا بسیار موثر دانست و گفت: هر گاه مردم احساس مسئولیت کرده و پروتکل‌ها را رعایت کردند به مهار این بیماری کمک شده است بنابراین امیدواریم مشارکت بیشتری از سوی مردم و مسئولان برای جلوگیری از تکرار تجربه ماه‌های گذشته شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: بخشداران این شهرستان نیز مکلف شده‌اند با همکاری شوراهای روستاها و دهیاران، اطلاع رسانی لازم را به مردم درباره رعایت پروتکل‌ها در ایام عید فطر داشته باشند.

صالحی در ادامه با اشاره به روند خوب و موثر واکسیناسیون در اهواز، بیان کرد: افزایش واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌ها در ماه‌های آینده اثر خود را نشان خواهد داد.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در خرداد ماه را نیز یادآور شد و افزود: همه تمهیدات برای برگزاری این انتخابات مهیا شده و همزمان با تامین نیروی انسانی در شعب، تلاش می‌شود که نگرانی مردم در زمینه رعایت پروتکل‌ها ندر محل‌های برگزاری انتخابات به حداقل برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار