معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در چارچوب طرح کاهش و کنترل طلاق بیان کرد: با راهنمایی‌های انجام شده کارشناسان مراکز مشاوره بهزیستی حدود ۶۷ /۱۶درصد درخواست‌های زوجین متقاضی طلاق منجر به سازش شده است.
کد خبر: ۹۶۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 10 May 2021

 معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت سامانه تصمیم در چارچوب طرح کاهش و کنترل طلاق بیان کرد: با راهنمایی‌های انجام شده کارشناسان مراکز مشاوره بهزیستی حدود ۶۷ /۱۶درصد درخواست‌های زوجین متقاضی طلاق منجر به سازش شده است.

علی حسن زاده  بیان کرد: این سامانه درجهت ایجاد سازش میان افراد خواهان طلاق وخدمت رسانی از طریق مراکز مشاوره برای زوجین و پیشگیری از این معضل اجتماعی از زمستان سال گذشته راه اندازی شده است که با بررسی اختلافات زوجین زمینه های سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم می سازد.

وی افزود: با فعال شدن این سامانه در خوزستان ۱۲۱ پرونده در این سامانه پذیرفته شدند که ازاین تعداد ۴۹ پرونده دردست اقدام و پیگیری ۱۹پرونده به پیشخوان قضایی ارجاع شده و ۲۲ مورد در نوبت ارزیابی مراکز مشاوره کارشناسی و ۳۱ پرونده نیزتعیین تکلیف شده اند.

حسن زاده با اشاره به افزایش تنش ناشی از اختلاف زوجین با مراجعه به دادگاه بیان کرد: استفاده ودریافت خدمات مشاوره خانواده از طریق سامانه تصمیم وبهره مندی از دانش کارشناسان متخصص فرصتی برای حل اختلافات زوجین فراهم می کند تا با سازش کردن قبل از ورود به سیستم انتظامی و قضایی، از وقوع طلاق جلوگیری کنند.

وی افزود: علت های مختلفی می تواند باعث طلاق شود که ازجمله آن اختلافات خانوادگی، وضعیت بد اقتصادی و نداشتن مهارت های زندگی و دانش کافی زوجین از جمله دلایل این امر به شمار می آیند.

معاون امورتوسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با اشاره به توانمند سازی خانواده ها وپیشگیری از طلاق و عوارض ناشی از آن بیان کرد: افراد متقاضی طلاق با ثبت نام درسایت zaman.behzisti.net می توانند نوبت مشاوره دریافت کنند و بعد ازآن با دادن اطلاعات اولیه به کارشناس ارزیاب بهزیستی به مراکز مشاوره معرفی می شوند و در مرحله بعد با گذراندن جلسات مشاوره تخصصی در صورت سازش به خانواده بر می گردند، ولی درصورت نیاز به طلاق افراد متقاضی به دفاترپیشخوان قضایی جهت ادامه روند مراحل قانونی طلاق معرفی می شوند.

وی ادامه داد: یکی ازمزایای استفاده از این سامانه برای افراد نیازمند با توجه به شرایط مالی فرد، عدم پرداخت حق مشاوره ویا ارایه درصدی از تخفیف حق مشاوره است که به نوعی از یارانه بهزیستی برخوردار می شوندلذا انجام مشاوره و صرف زمان برای زوجین می تواند فرصتی برای بازگشت به زندگی باشد.

حسن زاده با اشاره به این که بهزیستی خوزستان ۱۵ مرکز مشاوره فعال دارد بیان کرد: ارتقاء مهارت های زندگی وحفظ انسجام خانواده های در معرض طلاق و ایجاد زمینه های سازش ماندگاراز جمله اهداف این سامانه می باشد که به راحتی در دسترس عموم قرار دارد.

وی گفت: اطلاع‌رسانی به جامعه هدف، ارایه خدمات مشاوره‌ای و مداخلات کاملا تخصصی و حمایت‌های اجتماعی مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از فروپاشی یک زندگی است.

سامانه تصمیم جهت نوبت دهی اینترنتی درخواست طلاق توافقی، طلاق یکطرفه به درخواست زوج و یا زوجه توسط سازمان بهزیستی کشور راه اندازی شده است .

برچسب ها: علی حسن زاده 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار