مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خرید تضمینی گندم در خوزستان توسط شبکه تعاون روستایی و غله از مرز ۹۱۰ هزار تن گذشت.
کد خبر: ۹۶۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 10 May 2021

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: خرید تضمینی گندم در خوزستان توسط شبکه تعاون روستایی و غله از مرز ۹۱۰ هزار تن گذشت.

امید جهان نژادیان افزود: برداشت و خرید تضمینی گندم در مناطق جنوبی ، جنوب غرب و غرب خوزستان به پایان رسیده و هم اکنون خرید تضمینی گندم بیشتر در ۶ شهرستان شوش ، شوشتر ، اندیمشک ، ایذه ، دزفول و باغملک متمرکز شده است.

وی روند خرید تضمینی گندم در خوزستان را مطلوب توصیف کرد و گفت: تاکنون پول ۴۰۰ هزار تن خرید گندم به حساب کشاورزان خوزستانی پرداخت شده و پیگیری‌ برای پرداخت بقیه مطالبات کشاورزان گندمکار در جریان است.مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: ۸۸ هزار تن دانه روغنی کلزا نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم ۵۰هزار ریال و دانه روغنی کلزا ۱۱۰هزار ریال است.

برداشت گندم و کلزا در خوزستان از ۲۰ فروردین شروع شد و تا اواسط خرداد ادامه می‌یابد ولی پیک خرید گندم و کلزا در خوزستان حدود ۴۰روز است.پیش بینی شده امسال ۱.۲میلیون تن گندم و ۱۱۷هزار تن دانه روغنی کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵میلیون تن محصولات زراعی ، باغی ، دامی ، شیلات و عسل و عمل آوری ۱۳۸ نوع محصول در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.جهادکشاورزی خوزستان اعلام کرده است تا پایان خرداد امسال در مجموع ۵.۵میلیون تن محصولاتی که در پاییز در استان کشت شده‌اند برداشت خواهد شد.گندم ، کلزا ، جو ، نیشکر ، چغندرقند ، مرکبات ، صیفی و محصولات جالیزی ، خرما و برنج مهمترین تولیدات بخش کشاورزی خوزستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار