رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش ۲۴ درصدی بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در خوزستان خبر داد و گفت: نگرانی ما از هفته آینده است که دید و بازدیدهای عید فطر را در پیش داریم.
کد خبر: ۹۶۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳ 08 May 2021

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از کاهش ۲۴ درصدی بیماران سرپایی و بستری مبتلا به کرونا در خوزستان خبر داد و گفت: نگرانی ما از هفته آینده است که دید و بازدیدهای عید فطر را در پیش داریم.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز شنبه در نشست استانی مدیریت کرونا در استانداری خوزستان بیان کرد: روند بستری بیماران کرونایی در خوزستان از ۲۰ اسفند کاهشی شد اما به دلیل تقارن با عید نوروز مجدد افزایش یافت و خوشبختانه اکنون شیب نمودار موارد بستری در حال کاهش است و باید تلاش کنیم که این روند در ایام عید فطر افزایشی نشود.

وی افزود: در هفته منتهی به دهم اردیبهشت کل موارد بیماری ناشی از کرونا در خوزستان نسبت به هفته پیش از آن ۱۵.۳ درصد کاهش یافت و موارد بستری ۳.۲ درصد افزایش و موارد فوت ۵.۴ درصد کاهشی بود اما در هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت کل موارد بیماری نسبت به هفته پیش از آن ۲۴.۴ درصد کاهش داشت همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب ۲۴.۲ درصد و ۳.۸ درصد کاهش یافت.

۵۷ درصد موارد ابتلا در خانواده‌ها و دید و بازدیدها است

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۳۰ درصد موارد بیماری ناشی از کرونا در خانواده‌ها است گفت: همچنین ۲۷ درصد موارد ابتلا در دید و بازدیدها، ۱۵ درصد در محل کار و ۱۴ درصد به واسطه تردد درون شهری است.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد فوتی‌های کرونایی خوزستان را مردان و ۴۶ درصد این جمعیت را زنان تشکیل می‌دهند و میانگین سن فوتی‌های کرونایی خوزستان در هفته منتهی به ۱۷ اردیبهشت ۶۶.۹ سال بود.

ابول نژادیان گفت: در فاز اول واکسیناسیون گروه‌های بهداشت و درمان، سرای سالمندان و بیماران خاص را واکسینه کردیم همچنین در فاز دوم واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال انجام شد و از امروز افراد بالای ۷۵ سال می‌توانند واکسن دریافت کنند، و امیدواریم تا آخر هفته جاری واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را شروع کنیم.

۷۳ هزار و ۶۱۴ هزار نفر در خوزستان واکسینه شدند

وی افزود: تاکنون ۷۳ هزار و ۶۱۴ نفر در خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۴۲ نفر مربوط به افراد بالای ۸۰ سال، ۲۶ هزار و ۱۸۵ نفر از کادر درمان، ۲ هزار و ۱۲۰ نفر از بیماران سرطانی و بقیه مربوط به سالمندان، پزشکان، مراکز بهداشت، پاکبانان و غسال‌ها بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به فاز دوم سند استانی واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در خوزستان ۳۵ هزار و ۸۱۸ سالمند بالای ۸۰ سال وجود دارد که حدود ۲۰ هزار نفر از آنها واکسن دریافت کردند و بقیه یا تمایل به واکسن نداشته و یا دلایل خاص خود را داشتند.

وی افزود: همچنین بیش از ۶۰ هزار سالمند بین ۷۰ تا ۷۴ سال و ۹۹ هزار سالمند بین ۶۵ تا ۶۹ سال در استان وجود دارد که کار واکسیناسیون آنها در هفته های آینده صورت می گیرد.

۲ میلیون و ۸۵۳ هزار نفر در خوزستان بین ۱۸ تا ۵۹ سال سن دارند

ابول نژادیان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۵۳ هزار نفر از مردم خوزستان بین سنین ۱۸ تا ۵۹ سال هستند که واکسیناسیون آنها در فاز سوم انجام می‌شود گفت: تلاش می‌کنیم تا اواخر خرداد فاز دوم واکسیناسیون گروه‌های هدف را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت فضای مجازی در ممانعت از برگزاری دید وبازدید عید فطر استفاده کرد افزود: می‌توان با تهیه کلیپ‌های بازدارنده و استفاده از ظرفیت مساجد به ویژه در شهرستان هایی که آیین عید فطر به صورت ویژه انجام می‌شود، نسبت به آن به مردم هشدار دهیم؛ همچنین در شهرستانهایی که آرامستان محصور وجود ندارد از مردم خواسته شود که از حضور در آن و تجمع‌ پرهیز کنند.

هم اکنون سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار