رییس مرکز بهداشت خوزستان از طرح تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه بهداشت در مقابله با ویروس کرونا در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 07 May 2021

رییس مرکز بهداشت خوزستان از طرح تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه بهداشت در مقابله با ویروس کرونا در ۱۰ روز پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر در این استان خبر داد.

دکتر سید محمد علوی  بیان کرد: این اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها به ویژه در ۱۵ شهرستان خوزستان با داشتن آیین‌های بیشتر، از ۱۳ اردیبهشت جاری آغاز شده است.

وی در خصوص این اقدامات گفت: در تمام شهرستان‌ها اقدام به تهیه روز شمار اقدامات پیشگیرانه به منظور ممانعت از شروع پیک جدید شده و پس از عید فطر، بر اساس روز شمار معاونت بهداشتی، فعالیت‌های روزانه اجرا و پایش می‌شود.

علوی ادامه داد: مسوولان مربوطه تمام شهرستان‌های خوزستان اقدامات خود را برای کنترل آرامستان‌ها در مناطق شهری و روستایی به صورت گزارش تصویری و یا مکتوب به معاونت بهداشت اعلام می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: با توجه به در پیش بودن خریدهای عید فطر، نظارت‌ها بر پروتکل‌های بهداشتی به ویژه در بازارها و ساماندهی بازارچه‌ها و دستفروشان با کمک شهرداری و نیروی انتظامی تشدید می‌شود.

وی گفت: همچنین شناسایی افراد فوت شده در محلات و هماهنگی با خانواده متوفی به منظور ممانعت از دید و بازدید حضوری و تسلیت به صورت مجازی، و ارسال گزارش به معاونت بهداشت از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت بلندگوی مساجد برای اطلاع رسانی به زبان عربی به ویژه مساجد موجود در بازارچه ها، آرامستان‌ها و نقاط مهم و پرازدحام شهرها و گزارش اقدامات و جلب مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بزرگان طوایف و عشایر نیز از جمله دیگر برنامه‌ها است.

بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های قرمز خوزستان از ۱۰ به هفت شهرستان شامل اهواز، بهبهان، اندیمشک، شوش، ماهشهر، باغملک و ایذه کاهش یافته است.

همچنین ۱۱ شهرستان مسجدسلیمان، دزفول، رامهرمز، شوشتر، کارون، رامشیر، دشت آزادگان، خرمشهر، آبادان، امیدیه و شادگان در وضعیت نارنجی کرونایی و شهرستان‌های هفتکل، باوی، حمیدیه، گتوند، اندیکا، هندیجان، لالی، آغاجاری و هویزه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار