سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند ظرفیت‌های لازم را در حوزه پزشکی و تبدیل شدن به مقصد اصلی گردشگری سلامت را دارد.
کد خبر: ۹۶۲۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳ 07 May 2021

حسین گروسی با حضور در دانشکده علوم پزشکی آبادان در نشستی با مسوولان این دانشکده بیان کرد: قانون‌گذار دست مناطق آزاد را برای تصمیم گیری‌ کلان باز گذاشته است و به غیر از مسایل امنیتی و دفاعی، مناطق آزاد می‌توانند تصمیم‌های لازم را گرفته و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر دانشکده علوم پزشکی آبادان تبدیل به دانشگاه شود می‌توان تصمیم گیری صحیحی داشت، افزود: باید کمک کنیم این دانشکده به یک دانشگاه جامع تبدیل شود تا بتواند دانشجویان داخلی و خارجی را پذیرش کند.

گروسی در ادامه گفت: درخواست ۲۰۰ هزار دوز واکسن کرونا برای مردم منطقه داده شده که ابتدا همه افراد واکسینه شوند تا در ادامه بتوان اروند را تبدیل به هاب واکسیناسیون برای کل کشور کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند رفتن به سمت راه‌های نوین در رسیدن به مقصد اصلی گردشگری را مهم ارزیابی کرد و افزود: همانطور که انتقال تکنولوژی در بند ۱۱ اقتصاد مقاومتی ذکر شده، باید دنبال فناوری‌های جدید باشیم تا مقصد گردشگری سلامت از اینجا آغاز شود؛ تهدید و مشکلات کرونا را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و گردشگری سلامت را رونق داد.
وی جایگاه ایران را در دنیای پزشکی بسیار مطلوب دانست و گفت: خوشبختانه با اینکه سخت افزارهای کمتری داریم اما در رشته‌های پزشکی شانه به شانه کشورهای توسعه یافته در حال رشد هستیم.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: دنیا شاید صنعت ما را قبول نداشته باشد اما به پزشکی ما اعتماد دارد و بسیاری حاضر هستند برای درمان به ایران سفر کنند.

وی ادامه داد: باید در راستای رشد اقتصادی این منطقه، دانشگاه‌ها و صنعت را به هم گره زد زیرا این ارتباط ارگانیک منجر به رشد می‌شود، خوشبختانه در پزشکی ما این اتفاق رخ داده و ارتباط بین دانشجویان با بیمارستان یا به عبارتی علم با عمل باعث رشد این مجموعه شده در صورتی که در رشته‌های دیگر شاهد این نبوده‌ایم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برچسب ها: حسین گروسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار