رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: بیشترین تلفات تصادفات در استان خوزستان مربوط به عابران پیاده ۵۰ تا ۷۵ ساله است و بیشترین زمان تصادفات نیز ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر و ۲ تا ۶ صبح است.
کد خبر: ۹۶۲۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 06 May 2021

سرهنگ منصور جمشیدی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات که امروز (۱۵ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به طرح جامع کاهش تصادفات، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۶۴ نقطه حادثه‌خیز در شهرهای خوزستان داریم که باید مشکل این نقاط رفع شود. در این زمینه نقشه ترافیکی همه شهرهای استان خوزستان موجود است.

وی افزود: ما پیشنهاداتی با کمترین هزینه برای رفع مشکل این نقاط و کاهش تصادفات ارائه داده‌ایم. ما پیشنهاد پروژه ۱۰۰ میلیارد تومانی نداده‌ایم.

رئیس پلیس راهور خوزستان بیان کرد: در شهرهای خوزستان با وجود زمین خالی در ورودی‌ها و تردد کامیون‌ها، محلی برای استراحت کامیون‌داران وجود ندارد. بسیاری از شهرها نیز کمربندی ندارند بنابراین می‌توانند در ورودی شهرها محلی برای استراحت کامیون‌داران در نظر بگیرند.

وی گفت: در بحث روشنایی معابر و بالا بردن ایمنی عبور عابران پیاده نیز مشکل داریم که امیدواریم این مشکل رفع شود.

رئیس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: میزان تصادفات در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ کاهش یافته است. در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن، تصادفات جرحی ۳۵ درصد و فوتی هفت درصد کاهش داشته است.

جمشیدی بیان کرد: سال گذشته در ۱۱ شهر خرمشهر، ایذه، ماهشهر، آبادان، حمیدیه، آغاجاری، باوی، رامشیر، رامهرمز، شادگان و هویزه تصادفات کاهش و در چهار شهر امیدیه، گتوند، لالی و هندیجان روند تصادفات ثابت و در هشت شهر اهواز، کارون، مسجدسلیمان، اندیمشک، بهبهان، دزفول، اندیکا، باغملک، دشت آزادگان، شوش، شوشتر و هفتکل تصادفات افزایش یافته است.

وی ادامه داد: شهرهای دزفول، مسجدسلیمان، کارون، آبادان، شادگان، دشت آزاداگان، ماهشهر، خرمشهر، بهبهان، شوش، امیدیه، شوشتر، رامشیر، آغاجاری، رامهرمز، لالی، باغملک و اندیکا در تصادفات جرحی کاهش داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور خوزستان گفت: در شهرهای اهواز، ایذه، هفتکل، اندیمشک، هویزه، هندیجان، حمیدیه، باوی و گتوند تصادفات جرحی افزایش یافته است.

جمشیدی بیان کرد: اولین و بیشترین علت تصادفات در سال ۹۹، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه به میزان ۴۵ درصد بوده است که در این زمینه، ۵۹۵ هزار و ۱۱۲ مورد اعمال قانون داشتیم. مهم‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات، کنترل سرعت است و مسیر باید به گونه‌ای باشد که رانندگان نتوانند با سرعت بالا رانندگی کنند. با دوربین ثبت کنترل سرعت نیز باید سرعت را کنترل کنیم.

وی افزود: دومین علت تصادفات، عدم رعایت حق تقدم به میزان ۴۰ درصد بوده است که باید نسبت به نصب سرعت‌کاه در معابر عمومی، تابلو و اصلاح هندسی اقدام شود.

رئیس پلیس راهور خوزستان تصریح کرد: بیشترین تلفات تصادفات در استان خوزستان مربوط به عابران پیاده ۵۰ تا ۷۵ ساله است و بیشترین زمان تصادفات نیز ۱۴ تا ۱۸ بعد از ظهر و ۲ تا ۶ صبح است.

جمشیدی در خصوص عدم کدگذاری برخی دوربین‌ها، گفت: انجام کدگذاری دوربین‌ها به صورت متمرکز است و باید سرور دوربین در سیستم مانیتورینگ پلیس راهور باشد و این مشکل در سطح کشور وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار