نماینده مردم شهرستان های ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف الحاق زمین تعاونی مسکن فرهنگیان باغملک به محدوده این شهر شد.
کد خبر: ۹۶۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 06 May 2021

عبدالله ایزدپناه در نشست بررسی مشکلات شهرهای باغملک و دهدز در استانداری خوزستان اظهارداشت: تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان باغملک در سال ۱۳۸۲ اقدام به خرید زمینی به مساحت حدود ۲۰ هکتار در حریم شهر کرده بود که انجام عملیات ساخت و ساز در آن نیازمند تغییر کاربری است.

وی ادامه‌داد: کاربری این زمین هم‌اکنون کشاورزی است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که کشت محصول زراعی در این زمین به دلیل سنگلاخی بودن آن غیر ممکن است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان شهرستان باغملک را یک هزار و ۲۰۰ نفر عنوان‌کرد و گفت: در طول این سالها تلاش‌های زیادی شد تا نسبت به تغییر کاربردی این زمین اقدام شود اما دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان جهادکشاورزی در این رابطه مقاومت کرده‌اند.

وی اضافه‌کرد: این زمین فاقد مرغوبیت لازم برای کشاورزی است و به همین دلیل تعاونی مسکن فرهنگیان تصمیم به خرید این زمین در سال ۱۳۸۲ گرفت تا پس از تغییر کاربری، ساخت واحدهای مسکونی برای فرهنگیان منطقه امکان پذیر گردد.

نماینده مردم ایذه و باغملک یادآورشد: سازمان جهادکشاورزی خوزستان خاک زمین مربوط به تعاونی مسکن فرهنگیان باغملک را به آزمایشگاه خاک استان ارجاع داده است اما تاکنون به صورت رسمی در خصوص نتایج این آزمایش اظهارنظر نشده است.

ایزدپناه با تاکید بر اینکه تعیین تکلیف در خصوص این زمین ۲۰ هکتاری می‌تواند بخش قابل توجهی از فرهنگیان شهرستان باغملک را خانه‌دار کند گفت: از دستگاه‌های اجرایی مربوطه مانند سازمان جهادکشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان خواسته می‌شود که با واقع بینی نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

بر اساس این گزارش، برابر با دستور استاندار خوزستان معاونت عمرانی باید طی ۲ هفته ضمن بازدید میدانی از محل؛ نسبت به بررسی الحاق زمین تعاونی مسکن فرهنگیان به شهر باغملک و اصلاح طرح تفصیلی منطقه اظهارنظر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار