مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۷۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز "بیت کوین" توسط نیروی انتظامی با همکاری شرکت توزیع برق در بلوار ساحلی شهر اهواز کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۶۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 05 May 2021

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: ۷۸ دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز "بیت کوین" توسط نیروی انتظامی با همکاری شرکت توزیع برق در بلوار ساحلی شهر اهواز کشف و ضبط شد.

حسن کریمی  با اشاره به عملیات گسترده برای کشف دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز در کلانشهر اهواز اظهار داشت : در عملیاتی که با حضور ماموران انتظامی و دستور مقام قضایی صورت گرفت ۷۸ دستگاه استخراج رمز ارز در کلانشهر اهواز کشف و جمع آوری شد.

وی ادامه داد : ۸۷۶ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز (بیت کوین) از ۲ ماه پایانی سال ۱۳۹۹ تاکنون در کلانشهر اهواز کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه رهگیری, شناسایی، کشف و ضبط دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز توسط دستگاه قضایی ادامه ادامه دارد گفت : با ایجاد کنندگان نوسان ولتاژ در شبکه برق ناشی از استفاده غیرمجاز در تابستان ۱۴۰۰ برخورد قانونی خواهد شد.

کریمی خاطرنشان کرد : دلالان فروشنده این دستگاه ها هستند که مردم را برای خرید و استفاده این دستگاه ها تشویق می کنند که این دستگاه ها برابر با دستور قضایی رهگیری و ضبط می‌شوند از این رو خریداران هستند که ضرر و زیان می بینند .

دستگاه‌های غیرمجاز تولید ارز دیجیتال (بیت کوین) علاوه بر مصرف بالای برق و استفاده از تعرفه‌ ارزان، خسارت زیادی به شبکه‌ توزیع برق وارد کرده و بخشی از خاموشی‌ ناخواسته را سبب می‌شوند.

پول مجازی (بیت‌کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص استخراج این پول مجازی (ماینر) ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارز دیجیتال به ویژه نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و با توجه به قیمت نازل برق در ایران بسیاری از استخراج‌کنندگان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند، این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار