نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: از جمله شاخص‌های انتخاب رییس جمهوری منتخب، گام برداشتن در مسیر و تحقق آرمان‌های شهدا است.
کد خبر: ۹۶۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸ 01 May 2021

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به اینکه کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا است اظهارداشت: قرآن کریم ملاک‌های برتری افراد را مشخص کرده است که از آنها می‌توان به عنوان ملاک‌های انتخاب اصلح نیز یاد کرد.

وی از تقوا به عنوان یکی از مولفه‌های مهم در انتخاب رئیس جمهور آینده نام‌برد و گفت: باید توجه داشت که قومیت، عشیره و هیچ کدام از مولفه‌های غیرخدایی نمی‌توانند دربرگیرنده ملاک انتخاب افراد اصلح در انتخابات باشند.

امام جمعه شهرستان اهواز ادامه‌ داد: رئیس جمهور و افراد اصلح باید دارای علم و آگاهی لازم باشند تا با باطن پاک نسبت به اداره امور کشور اقدام کنند.

وی پیروی از قانون اساسی را برای همه مسوولان و در راس همه رییس جمهوری ضروری عنوان‌کرد و گفت: داوطلب انتخابات ریاست جمهوری که قانون اساسی را زیر سوال ببرد، فاقد مشروعیت و صلاحیت است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان حمایت از ولی فقیه را یکی از شاخص‌های مهم در انتخاب اصلح دانست و افزود: فرد اصلح دارای قدرت بصیرت و تحلیل است که این موضوع از ویژگی‌های برجسته شهدا نیز محسوب می‌گردد.

موسوی‌فرد از بصیرت به‌عنوان گوهر نایاب یاد کرد و گفت: فردی که چنین قدرتی داشته باشد می‌تواند در مقابل شبهاتی که فراروی جامعه مطرح می‌شود، کشور را از بحران‌های مختلف بسلامت عبور دهد.

وی یکی دیگر از شاخص‌های مهم رئیس جمهور منتخب را برخورداری از عدالت بیان‌کرد و گفت: چنین شخصی می‌تواند به اجرای صحیح عدالت در جامعه و در بین دیگر انسان‌ها کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان انفاق و از خودگذشتگی را جزء شاخصه‌های مهم رئیس جمهوری آینده خواند و بر هوشیاری ملت در انتخابات آینده تاکید کرد.

موسوی‌فرد به شرایط اقتصادی کشور را برای عده‌ای از مردم دشوار دانست و گفت: در این بین نیز عده‌ای با احتکار و اخلال در نظام اقتصادی کشور تلاش دارند که به مردم فشار بیشتری وارد کنند.

وی تصریح‌کرد: دولت باید به این شرایط رسیدگی کند تا سودجویان فرصت سوء استفاده بیشتر از وضعیت فعلی را پیدا نکنند.

در این آیین پس از افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، سردیس پنج شهید در این دانشگاه رونمایی و از خانواده‌های این شهدای قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار