رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز بیماری هپاتیت A در روستای قجریه ۲ از توابع بخش اسماعیلیه اهواز دریافت نشده است.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵ 01 May 2021

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: با توجه به اینکه در حال حاضر در پیک بهاره بیماری التور و روده ای و همچنین بروز کرونای گوارشی قرارداریم و در صورت مراجعه افراد با بروز برخی از علائم به مراکز درمانی، تشخیص قطعی هپاتیت A نیازمند آزمایشات تکمیلی است.

وی افزود: هپاتیت A معمولا به سرعت بهبود می‌یابد و علائمی نظیررنگ پریدگی، زردی چشم، کم شدن مایعات بدن، تغییر رنگ دفع و ادرار بروز می‌کند که در بسیاری از بیماری‌های روده ای قابل مشاهده است.

احمدی بلوطکی ادامه داد: در چند ماه گذشته درروستای قجریه ۲و برخی روستاهای اطراف آن در کلر باقی مانده آب مشکل ایجاد شده بود اما اخیرا با دستگاههای کلرزنی گازی، گزارشی از مشکل کلر به صورت حاد ونگران کننده اعلام نشده است.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: در سال گذشته در حوزه‌های روستایی، مساله کدورت و میزان کلر باقی مانده مطرح می‌شد اما آمار تشخیص قطعی از بیماری هپاتیت A اعلام نشد و برخی موارد مراجعه کننده نیز مشکوک بودند.

وی بیان کرد: تاسیسات آبرسانی روستای قجریه ۲ و شش روستای اطراف آن یکسان بود که آنها نیز مورد بررسی قرار گرفتند و مشکلی گزارش نشد.

بر اساس گزارش ایرنا در ۲۰ اسفند ماه ۹۹ عضو شورای روستای قجریه۲ از توابع اهواز، از ابتلای هفت نفر از اهالی این روستا به بیماری هپاتیت A به دلیل آلودگی آب شرب خبر داده بود اما رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفته بود که هنوز گزارشی و مستندات کافی از ابتلای اهالی این روستا ندارد.

عبدالامیر سلیمانی‌زاده همچنین جمعیت این روستا را ۵۰۰ نفر با ۷۳ خانوار عنوان کرده و گفته بود: این روستا تصفیه‌خانه آب ندارد و تصفیه‌خانه در روستای مجاور واقع است، اما آب روستا تصفیه و کلرزنی نمی‌شود و تاسیسات آب روستایی بیشتر حالت نمادین دارد و غیرفعال است و اهالی روستا به دلیل نامناسب بودن آب شرب، ناچار به خرید آب تصفیه از فروشندگان دوره‌گرد هستند و از آب لوله کشی تنها برای شست وشو استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، بخش اسماعیلیه یکی از سه بخش تابعه شهرستان اهواز است که در بخش غربی این شهرستان، در مسیرهای اهواز – خرمشهر و نیز جاده امام صادق (ع) (جاده بقایی حاشیه رودخانه کارون) واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار