تفاهم نامه همکاری بین حوزه علمیه خوزستان و اداره کل کمیته امداد امام (ره) استان برای اجرای طرح ۳۱۳ در استان روز شنبه بین این ۲ نهاد منعقد شد.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲ 01 May 2021

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان روز شنبه در آیین انعقاد این تفاهم نامه بیان کرد: طرح ۳۱۳ بنا به بند هفت از ماده پنج اساسنامه این کمیته و بند ۱۸ سیاست های فرهنگی آن مبنی بر بهره گیری از ظرفیت روحانیان وحوزه‌های علمیه در ارایه خدمات فرهنگی و ارتقای باورهای دینی ولی نعمتان انقلاب اسلامی با امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین مرکز مدیریت حوزه علمیه کشور و کمیته امداد امام خمینی(ره)، اجرا می‌شود.

جمال شیبه گفت: این طرح با هدف ایجاد ارتباط مستمر و مؤثر روحانیان با خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از طریق فعالیت‌ فرهنگی در قالب اجرای روضه‌های خانگی و تبلیغ چهره به چهره ،درصدد تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت مساجد است.

وی افزود: این طرح از امروز به مدت ۱۵ ماه برای تعداد ۸۸۵ خانوار در ۵۹ منطقه هدف در ۴۰ اداره اجرایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سطح خوزستان در قالب ۶ گام اجرا خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با اشاره به چگونگی اجرای این طرح افزود: شناسایی و معرفی ۸۸۵ خانوار مددجوی معیشت بگیر عادی یا چند خدمتی و تبصره ۱۴ که دارای نوجوان و جوان در خانواده باشند و معرفی به روحانیان مجری طرح مستقر در مناطق هدف، توجیه عوامل استانی و مبلغان و خانواده ها برای آشنایی با طرح ، برگزاری دوره آموزشی ویدیو کنفرانس ویژه عوامل اجرایی طرح ، برگزاری روضه خانگی (طرح فلاح) و سرکشی به خانواده‌ها( طرح تبلیغ چهره به چهره) از جمله برنامه‌های این طرح است.

شیبه بیان کرد: همچنین در یک دوره ی پنج ماهه روحانی مجری طرح باید برای پنج خانوار طرح ۳۱۳ را اجرا کند.

وی گفت: از دیگر برنامه‌های این طرح برگزاری یک مجلس خانگی (طرح فلاح) به مدت ۳۰ دقیقه با هدف تقویت باورهای دینی و افزایش منزلت اجتماعی خانواده ، سه بار سرکشی از خانواده و اجرای طرح تبلیغی "چهره به چهره " با هدف شناسایی و رفع مسایل و مشکلات فرهنگی و نیازهای معیشتی خانواده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: اقدامات مدیریتی روحانیان مجری طرح برای پیگیری مسایل اولویت دار خانواده‌های مشمول طرح ۳۱۳، شناسایی و اولویت بندی نیازهای فرهنگی و اجتماعی خانواده، شناسایی و اولویت بندی نیازهای معیشتی خانواده، راه اندازی مرکز نیکوکاری در روستا با مدیریت روحانی و تعدادی از خواهران و برادران توانمند و علاقمند روستا با هدف شناسایی و هم افزایی منابع وامکانات برای برطرف کردن مشکلات و نیازهای اولویت دار خانواده‌های مشمول طرح ۳۱۳ از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

شیبه ادامه داد: نظارت طرح با ناظران معاونت تبلیغ مدیریت حوزه علمیه است که به ازای هر ۱۱ روستا یک نفر به عنوان ناظر اجرای طرح به کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی می‌کند.

در خوزستان ۱۳۰ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

برچسب ها: جمال شیبه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار