رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از بستری بودن یک هزار و ۹۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۱۰ بیمار در بخش های ویژه و حدود ۷۰ بیمار اینتوبه ای هستند.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 01 May 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان در حاشیه نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کل موارد بیماری و بستری در هفته منتهی به دهم اردیبهشت ماه نسبت به هفته قبل آن، ثابت مانده همچنین موارد فوتی حدود ۵.۵ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی به کاهش روند بروز بیماری در استان اشاره کرد و گفت: عمده نگرانی ما برگزاری مراسم عید فطر، دید و بازدیدها و شلوغی بازارها است و اگر رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی نگیریم احتمال دارد که بعد از عید فطر پیک مجددی داشته باشیم.

تحویل ۲ محموله جدید واکسن به خوزستان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر وضعیت بیماری در استان ثابت است و امیدواریم در این هفته روند کاهشی داشته باشیم.

وی گفت: بی شک با برگزاری مراسم عیدفطر ممکن است، هفته بعد روند بیماری سینوسی و رو به بالا شود لذا از مردم خواهش می کنیم در هفته آینده مراعاتشان را بیشتر کرده و دید و بازدیدهای عید را به صورت مجازی برگزار کنند همچنین به صورت تلفنی جویای احوال بزرگان و اعضای خانواده شوند تا سلامت جامعه به خطر نیافتد.

وی به تحویل ۲ محموله جدید واکسن در هفته جاری اشاره کرد و افزود: یک محموله امروز صبح به دست ما رسید و یک محموله دیگر اواسط هفته وارد استان می شود.

۳۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ ساله های استان واکسینه شدند

ابول نژادیان گفت: تاکنون ۳۵ درصد جمعیت بالای ۸۰ ساله های استان را واکسینه کرده ایم و سعی می کنیم مابقی آنها را واکسینه کنیم.

وی گفت: همچنین بیماران خاص و سرطانی که از طرح واکسیناسیون باز مانده اند در این هفته واکسینه می شوند.

وی عنوان کرد: اگر در روزهای آینده واکسن بیشتری در اختیارمان قرار گیرد، سعی می کنیم از اواخر هفته جاری، افراد بالای ۷۵ سال را وارد چرخه واکسیناسیون کنیم.

پیشگیری از ورود کرونای آفریقایی به استان

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص کرونای آفریقایی گفت: با توجه به اینکه کرونای آفریقایی در یکی از استان های جنوبی کشور مشاهده شده و از آنجا که کارگران خوزستانی به آنجا سفر می کنند، با همکاری نیروی انتظامی استان اقدامات لازم را در این خصوص انجام می دهیم تا این نوع ویروس وارد استان نشود.

بر اساس رنگبندی جدید وزارت بهداشت ۱۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی و هشت شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار