توسط یکی از خیرین اقلیت های مذهبی اهواز؛
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به موضوع آزادی یک زندانی که ۱۲ تابلوی متفاوت از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نقاشی کرد گفت: به واسطه اقدام این فرد، یک خیر از اقلیت‌های مذهبی شهر اهواز هزینه‌های آزاد این زندانی را پرداخت کرد.
کد خبر: ۹۶۰۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵ 30 April 2021

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با اشاره به موضوع آزادی یک زندانی که ۱۲ تابلوی متفاوت از شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نقاشی کرد گفت: به واسطه اقدام این فرد، یک خیر از اقلیت‌های مذهبی شهر اهواز هزینه‌های آزاد این زندانی را پرداخت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی روز جمعه در آیین افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان اظهارداشت: این فرد زندانی که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده بود تصمیم می‌گیرد که ۱۲ تابلوی متفاوت از شهید سردار قاسم سلیمانی نقاشی کند و سپس مسئولان رسیدگی به امور آزادی زندانیان تصمیم می‌گیرند که این تابلوها را برای تامین هزینه آزادی این زندانی به فروش برسانند.

وی ادامه‌داد: در جریان برگزاری جشن گلریزان زندان، متولیان مراسم به یکی از خیرین اقلیت‌های مذهبی مراجعه می‌کنند و ماجرای این فرد که به جرم غیرعمد متحمل محکومیت در زندان شده است را با وی در میان می‌گذارند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: این خیر اهوازی که برای سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی احترام ویژه‌ای قائل است، تمام هزینه‌های مورد نیاز برای آزادی فرد زندانی را متقبل گردید و خواستار جلوگیری از خرید و فروش تابلوها شد.

شفیعی اضافه‌کرد: همه تابلوهای نقاشی شده نیز در نهایت به مراکز فرهنگی اهداء شد.

وی ارادت به شهدا را باعث افتخار دانست و گفت: شهدا از اقتدار بی حد و مرزی برخوردار هستند که خداوند به آنها اعطا کرده است و همواره تکریم آنها باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف مورد توجه قرار گیرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان به بخشی از فرمایشات امام خمینی (ره) در خصوص شهدا اشاره کرد و گفت: آنهایی که فکر می‌کنند؛ امت اسلامی با شهادت عزیزانشان خاک وطن را آزاد کرده اند کوته نظر هستند؛ امروز به برکت این خون‌ها می‌توان درک بهتری از زنده بودن شهدا پیدا کرد.

شفیعی یادآورشد: با وجود گذشت ده‌ها سال از جنگ تحمیلی، همواره یاد و خاطره این شهدا زنده است و تکریم آنها نه تنها ملامتی ندارد بلکه مایه افتخار است.

وی "مادر" را یکی از جنبه‌های برجسته معجزات خداوند متعال خواند و گفت: مادران شهدا، با تقدیم پاره‌های تن خود در مسیر رضای معبود گام برداشتند؛ بنابراین تکریم آنها بیش از پیش ضروری است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان همچنین از افتخارات مراکز آموزش عالی را میزبانی شهدای گمنام عنوان‌کرد و گفت: مزار شهدا، محراب، معراج و مسجد دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند و به تعبیر دیگر می‌توان چنین مکان‌هایی را نقطه اتصال زمین و آسمان دانست.

در این آیین پس از افتتاح یادمان شهدای گمنام دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان، سردیس پنج شهید در این دانشگاه رونمایی و از خانواده های این شهدای قدردانی شد.

برچسب ها: سید محسن شفیعی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار