یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:علی رغم جهش ویروس در هند و بالا رفتن تلفات در این کشور هنوز برنامه جدی برای مدیریت و کنترل مرزهای کشور و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور دیده نمی شود.
کد خبر: ۹۶۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴ 30 April 2021

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:علی رغم جهش ویروس در هند و بالا رفتن تلفات در این کشور هنوز برنامه جدی برای مدیریت و کنترل مرزهای کشور و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور دیده نمی شود.

مجتبی یوسفی، با تاکید بر ضرورت کنترل مرزها به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونای جهش یافته هندی در کشور، بیان کرد: در سال اول اپیدمی کرونا از رفتار این ویروس و نوع عکس العملی که باید نشان می‌دادیم کسی چندان مطلع نبود، اما امروز با گذشت بیش از یک سال و اندی از شیوع گسترده این ویروس، این روش مدیریت، پذیرفته شده نیست.

وی در ادامه اظهار کرد: متاسفانه سوءمدیریت ها و عدم توجه کافی به نظرات متخصصان این حوزه حتی صدای وزیر بهداشت را که سکان دار کنترل این بیماری در کشور بوده، درآورده است. اگر قرار نیست به نظرات وزیر بهداشت گوش داده و دستورالعمل ها را اجرایی کنیم پس باید به حرف چه کسی گوش دهیم؟

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در زمان شیوع ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی ما شاهد سوء مدیریت بودیم. اگر ما مدیریت صحیحی در اواخر اسفند و چند هفته اول فروردین داشتیم امروز این ویروس جهش یافته به طور گسترده در داخل کشور در چرخش نبود. متاسفانه علی رغم اینکه حتی کشورهای اروپایی نیز پروازهای خود را به انگلیس لغو کرده بودند پروازهای ما انجام شد.

یوسفی در ادامه تاکید کرد: امروز نیز علی رغم جهش ویروس در هند و بالا رفتن تلفات در این کشور هنوز برنامه جدی برای مدیریت و کنترل مرزهای کشور و انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود این ویروس به کشور دیده نمی شود. نباید اجازه داد با ناکارآمدی بیش از این سلامتی مردم به خطر افتاده و از نظر معیشتی در تنگنا قرار بگیرند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: باید برنامه جدی برای کنترل مرزها و مسافران به منظور پیشگیری از گسترش ویروس هندی در کشور اجرا شود. متاسفانه بعضا شاهد دوگانه سازی به جای پاسخگویی هستیم. نباید با جان مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی بازی کرد. از دولت انتظار می رود در این ۱۰۰ روز باقی مانده از دوران مدیریتیش اجازه ندهد ویروس هندی در کشور گسترش یابد. باید برنامه مدونی برای کنترل مرزها تهیه شود.

یوسفی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که کادر درمانی کشور و کسبه و کارگران که درآمد پایداری ندارند در یک سال گذشته براثر شیوع این بیماری به شدت تحت فشار بودند نباید با سوءمدیریت بیش از این شرایط را برای آنان سخت کرد. باید عزم جدی برای کنترل مرزها و تردد مسافران شکل گیرد تا شاهد چرخش ویروس جهش یافته هندی در کشور نباشیم.

برچسب ها: مجتبی یوسفی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار