استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل سه قرار گاه محرومیت‌زدایی،آب و فاضلاب و مسکن برای خدمت رسانی به محرومان و آسیب دیدگان از انواع بلایای طبیعی دراین استان گفت: خدمت‌رسانی بهتر و سریعتر و حذف بروکراسی اداری از اهداف تشکیل این سه قرارگاه است.
کد خبر: ۹۵۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 23 April 2021

 استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل سه قرار گاه محرومیت‌زدایی،آب و فاضلاب و مسکن برای خدمت رسانی به محرومان و آسیب دیدگان از انواع بلایای طبیعی دراین استان گفت: خدمت‌رسانی بهتر و سریعتر و حذف بروکراسی اداری از اهداف تشکیل این سه قرارگاه است.

قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: پروژه‌های و طرح‌های خدماتی و عمرانی استان استان شناسایی شده و سعی داریم با اولویت‌بندی در اجرا، به سرعت تکمیل شوند که ۲۵۰ تا ۳۰۰ طرح و پروژه که منابع مالی کمی برای تکمیل آنها نیاز است در سال جاری تکمیل خواهند شد.

وی افزود: متاسفانه برخی از مدیران استان همواره عنوان می‌کنند منابع نداریم در حالی که منابع مالی گرفتنی است نه گفتنی و مدیران استان باید باید برای گرفتن بودجه تلاش کنند.

سلیمانی دشتکی گفت:منابع مالی اختصاص یافته به استان خوزستان از منابع و ردیف‌های ملی، استانی و شهرستانی است و در حال تلاش برای جذب و اختصاص بودجه و تسهیلات سرمایه گذاری برای برطرف کردن مشکلات از جمله آب و فاضلاب هستیم.

استاندار خوزستان نقش نهادها و بنگاههای بزرگ اقتصادی از جمله شرکت‌های نفتی و گازی در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی را حایز اهمیت دانست و اظهار داشت:با وزارت نفت به نتایج خوبی برای ایفای مسئولیت اجتماعی در استان خوزستان رسیدیم و در تلاش هستیم در حدود ۲میلیارد یورو با موافقت وزیر نفت برای چند سال به استان اختصاص یابد.

استاندار خوزستان گفت:بعد ازانتصاب و ورود به استان خوزستان با خیز کرونای جهش یافته به استان مواجه بودیم که متاسفانه ویروس انگلیسی از نوار مرزی شلمچه و چذابه به استان وارد شده بود که بلافاصله مرزها بسته شد و بعد از استقرار مراکز تست‌گیری به ایرانی‌هایی که در عراق بودند بعد از منفی شدن تست کرونا اجازه ورود داده شد.

وی آبادان را یکی از شهرستان‌های آلوده به ویروس کرونا در استان خواستان دانست و گفت:۴۷ درصد ابتلا به کووید ۱۹ در استان خوزستان از طریق فامیلی است و با همکاری مردم و مسئولان به ویژه فرهنگ سازی از سوی سران عشایر و طوایف استان باید در زمان نسبتا مناسبی کنترل بیماری را در دست بگیریم.

سلیمانی دشتکی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را بهترین راه برای مقابله با آن دانست و اظهار داشت:استان خوزستان تنها استانی است که بسته های حمایتی بهتری برای صاحبان کسب و کارها در نظر گرفته شده است.

وی به فوت پنج هزاو ۲۰۰ نفر از هم استانی ها بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در اشاره کرد و افزود:استان خوزستان بعد از استان خراسان رضوی دومین استان از نظر دریافت واکسن کرونا است و تا پایان هفته با اختصاص سهمیه جدید بیش از ۵۰هزار نفر واکسینه خواهند شد.

استاندار خوزستان به استفاده برخی از مدیران از سهمیه واکسن در استان اشاره کرد و اظهار داشت:موضوع در حال بررسی است و در صورت احراز تخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تکمیل سریع پروژه‌های خدماتی و عمرانی را خواستار شد و افزود:از مدیران آبادان خواسته شده طرح‌های حوزه آب و فاضلاب که بیش از ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا سه ماه آینده تکمیل و تصفیه خانه فاضلاب آبادان حداکثر تا تیر۱۴۰۰ وارد مدار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار